tisdag 21 december 2010

Resan ja...

Ni vet, vissa dagar när man verkligen inte har tid eller lust med att saker ska jävlas, så jävlas det med en, ordentligt. Idag var en sådan dag. Jag fick lite panik när jag läste på SLs hemsida om alla förseningar, panikringde taxibolag som kunde komma kanske inom en timme.

Efter många om och men lyckades jag ta mig till Älvsjö, stelfrusen som fan, letandes efter en buss. Som jag inte hittade.

Jag hittade hållplatsen men ingen buss. Efter lite snokande skulle bussen gå efter ca en halvtimme. Fy fan vad jag led! Dessutom hade jag inte ätit någon frukost. Skitkul verkligen. Fick kasa väskan på istrottoarer. Lyckades dessutom trilla lite vackert på ett övergångsställe när jag skulle skrida fram mellan bilarna.


Jag fick min frukost tillsist. Inte den mest näringsrika men det innebar att jag inte skulle ta död på någon i ren ilska.

Och tillsist kom bussen. Vilket jag var skitglad över. Men säg den lycka som varar. Efter tjugo minuters slirande blev motorn överhettad. Chauffören visste inte när det skulle komma en ny buss. Vid det laget gnisslade jag tänder. Var bara att ringa runt till taxibolagen igen och hoppas på det bästa. Jag kan ha en taxi hos dig om fyrtio minuter blev standardsvaret. Fjärde gången jag fick det svaret började jag gråta. Snörvlandes förklarade jag läget. Du...jag ska fixa fram en bil till dig inom en kvart! sa ängeln på andra sidan luren. Jag är inte stolt över grinandet men det var effektivt för tio minuter senare kom bilen.



Nu är jag i Tingsryd-town, gosar med min Snuffse och njuter av att slippa gå ut i kylan.

8 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Fy, det låter verkligen vidrigt, stackars dig. Skönt att du är där du ska vara, for now.

ullebengtsson sa...

Fy, det låter verkligen vidrigt, stackars dig. Skönt att du är där du ska vara, for now.

Fisken sa...

Trist att jag inte VAR i Sthlm då! Klart jag hade skjutsat dig! Min bil hittar nästan själv till Arlanda.

Heffler sa...

Skönt att det slutade lyckligt, trots allt.

Jag kom på att jag har varit en del i Rävemåla. Visst ligger det åt Tingsryds-hållet?

Huskatt sa...

Alla sätt är bra, utom de dåliga :) Att gråta en skvätt där och då ...tjaa, det funkade ju :D

Hypofysen sa...

Men usch vad hemskt. Skönt att det löste sig. Jag skulle också gråtit efter det där.

Jo tjena sa...

Ulle - Ja, fy fan alltså, känns bra att jag ska vara här ett tag ändå.

Fisken - Jag kommer hem den 7e och är det lika kaos då blir jag gärna skjutsad om din bil hittar till Bromma.

Heffler - Haha ja, det ligger en mil bort eller så.

Huskatt - Haha precis så!

H - Hade andan i halsen när jag rusade in på flygplatsen kan jag säga.

Anna sa...

Det gör mej faktiskt lite rädd att man på riktigt kan gråta sej till saker. '
Men jag är väldigt glad för din skull att du trots allt lyckades ta dej dit du skulle!:)