fredag 24 december 2010

Ho ho ho!

Julafton är snart över. Herregud vad fort allt gick. Jag åkte direkt från jobbet med tre timmars sömn i kroppen till föräldrarna för att påbörja allt som hör julafton till. Över till grannen med en liten blomma och få hemgjort julgodis som tack. In till föräldrarna, slänga på sig något passande i klädväg, busa med brorsbarnen och äta pepparkakor. Ifall jag inte hade varit tillräckligt snäll i år alltså. Sen otåligt traska omkring i väntan på systrarna och deras familjer. Kramkalas. Slåss lite med äldsta systersonen, mobba systerdottern en smula. Luta sig tillbaka och tänka inte konstigt egentligen att mina syskonbarn är så snygga när dom har en farligt snygg moster!

Mat. Mat och åter mat. Med en liten mintkyss mellan varven. Paltkoma och somna framför Kalle Anka ett par minuter. Muttra neeej, jag sover inte! till den som frågar om jag är vaken. Paketöppning. Massa skratt och dåliga skämt.

Jag hoppas att alla ni har haft en underbar dag, vad ni än har gjort. God jul på er!

Inga kommentarer: