fredag 3 december 2010

Day 15 – Your dreams

Just nu drömmer jag om att komma iväg på min jorden runt- resa. Speciellt när jag tittar ut genom fönstret och ser all snö.

Jag ser framför mig hur jag ligger under en palm någonstans, sippar på ett glas rött vid en piazza, försöker lära mig surfa. Åker båt på en stor flod. Njuter av värmen. Solmogen frukt till frukost. Jag drömmer om att strosa runt med kartan i ena handen och kameran i den andra. Träffa människor jag normalt aldrig skulle träffa annars.

Sen drömmer jag givetvis om en massa annat också. Om att kanske träffa någon att flytta ihop med och göra det livet ut. Att bli frisk. Att landa det där drömjobbet, vad det nu än kan vara. Jag drömmer om ett rött kylskåp från Smeg. Ytligt jag vet.

Men just nu - drömmen om att resa i ett år.

Inga kommentarer: