torsdag 9 december 2010

Mammabyxor nästa?

Jag ska på julbord ikväll. Frosseriet inför julen tar sin början med andra ord.

Stod innan med huvudet i garderoben och muttrade som vanligt över att jag inte har något på mig. Vill inte ha något tajt för jag känner dom där finska kvinnorna som ser sig som stand in-mormor åt oss under 30. Tar man inte om minst tre gånger tar dom det som en förolämpning även om dom inte har stått och slavat i köket. En sak har jag lärt mig, finskor säger man inte emot.

Jag vet inte, allt känns som hopplösa alternativ. Ingenting jag har i garderoberna känns som frosseri-kläder. Kanske får sticka in på Polarn O Pyret för att köpa mig ett par gravidbyxor kanske?

7 kommentarer:

Lfthmn sa...

Någon inte-så-tajt klänning, kanske? :-)

Tips: Investera i en extra snaps. Din mage kommer tacka dig.

Jo tjena sa...

Skrållan - Ska på julluch och julbord i morgon och tänkte att måste ha något att klämma ner mig i till det också =)

Ja, det lär nog bli en extra snaps. Jag kommer behöva det.

Heffler sa...

Spandex for the win! :D

Fisken sa...

Frisyren. Glöm inte frisyren! Har du den frillan så kan du gå utan brallor utan att någon märker nått. ;-)

ullebengtsson sa...

Mammabyxor och tunika. Och rullstol såklart. Vart ska ni?

Anonym sa...

eller gå utan. DÅ kan man äta hur mycket som helst :D

/joelsunderbara.blogg.se

Jo tjena sa...

Heffler - Att jag inte tänkte på det :D

Fisken - Du gillade verkligen den frisyren? Ska jag göra en på dig också?

Ulle - Perfekt! Får köra på det i morgon. Vi var på Hågelby herrgård.

Joel - Haha sant!