måndag 6 december 2010

Day 18 – Your favorite birthday

Jag har tre. Och alla är sen jag flyttade till Stockholm. Det har blivit dubbelt firande så att säga. När sommaren är slut och jag ska åka hem till Stockholm träffas vi i familjen och firar. Oftast genom grillmiddag. Andra året slutade med att jag blev akut inlagd på sjukhuset visserligen, det var inte lika roligt.

Min 20e födelsedag firade jag genom att stega in på bolaget tillsammans med Mupp. Det var vi och alkisarna som hängde på låset typ. Vi åt en otroligt mäktig chokladkaka på ett fik. På kvällen kom Mr. S och skämde bort mig.

När jag fyllde 21 började jag och Kakan fira i förväg. När klockan slagit tolv stod vi på Paradise och svepte jägershots och någon fotade oss på toaletten. Vi kiknar fortfarande av skratt när vi pratar om den kvällen. Jag kom inte upp ur sängen förrän ett par timmar innan gästerna till födelsedagsfesten började trilla in. Det blev mycket skratt den kvällen.

R sjöng för mig när jag fyllde 22. Jag låg mest och skrattade. Sen åt vi frukost i sängen och jag fick bestämma precis allt vad vi skulle göra den dagen. Det första jag bestämde var att jag var den som skulle läsa kulturdelen först.

Nu när jag fyllde 23 firade jag den med några utav mina bästa och finaste vänner. Jag satt mest och skrattade mig igenom hela middagen. Bästa presenten och mest oväntade, var nog olivburken på ett kilo från Greken.

Inga kommentarer: