söndag 19 december 2010

Day 29 – Your aspirations

Jag vet inte vad jag strävar efter. Ett tag trodde jag att jag visste. Men jag har lärt mig att allt kan ändras när man minst anar det.

Det är därför jag inte kan säga att just det här vill jag göra på ett konkret sätt. Jag vet inte vad jag vill jobba med. Jag är inte säker på vad jag vill med min utbildning.

Vad jag däremot tänker sträva efter är att försöka ta det lugnare. Att bli bättre på att vara mer spontan och lära mig att jag behöver inte klamra mig fast. Det är helt okej att släppa taget ibland och kasta mig hejdlöst ut. Jag tänker sträva efter att lyssna mer på mig själv. Försöka bryta invanda mönster.

Resten, försöker jag tänka, med jobb och vad jag vill, kommer som det kommer. Jag har hela livet på mig att fundera och testa mig fram.

5 kommentarer:

Hypofysen sa...

Great minds think alike ;) Ibland tror jag att du är i mitt huvud..

Huskatt sa...

Låter bra ;)

Daniel sa...

Rätt attityd
Du har hela livet framför dej! Det ordnar sej alltid!

Fisken sa...

Lyssna inte på Daniel! Du har rätt attityd, men vänta inte. Du vet aldrig hur lång tid du har på dig.

Jo tjena sa...

H - Vi vänsterhänta har en speciellt band till varandra ;)

Huskatt - Haha tycker det också!

Daniel - Attityd är bra!

Fisken - Nej, vet att du har rätt...