torsdag 30 december 2010

Petras 2010!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag insåg vilken jävla trygghetsnarkoman jag är och bestämde mig för att det är dags att bryta upp. Resten jag kan komma på är bara barnförbjudna saker.


Har du några nyårslöften?
Att inte köpa så mycket skor.Och våga mer. Jag ser faktiskt fram emot 2011.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ett tag kändes det som om majoriteten av min umgängeskrets väntade på att en unge skulle ploppa ut.

Vilka länder besökte du?
Spanien blev det.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Eh, jag kommer aldrig ihåg datum. Jag vet knappt vilket datum det är idag eller vad jag åt till frukost. Så illa är det. Men, det är bara att inse, jag är inte tjugo längre och minnet är väl därefter.

Vad var din största framgång 2010?
Att jag fick jobb inom en bransch jag inte ens kunde misstänka att jag skulle börja inom. Det har känts rätt häftigt faktiskt, att jag lyckades landa ett ändå bra jobb som jag inte hade utbildning eller erfarenhet utav.

Största misstaget?
Jag har druckit lite väl mycket och festat lite väl hårt. Speciellt under en period.

Bästa köpet?
Alla nya älskade fina skor.

Vad spenderade du mest pengar på?
Smink, skor, alkohol och taxi.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Den sommarkvällen jag, Greken och Nykteristfinnen satt på en filt i en park, käkade hallonpaj och skrattade så vi fick ont i magen..

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Oskar Linnros, Från och med du utan att tveka, hela albumet egentligen. Hur jag fick upp ögonen för Robyn och insåg vilken sjujävla artist hon är. Daniel Adams- Ray, sista albumet från The Ark, Säkerts Dansa fastän hjärtat brister, Fuck you med Lilly Allen. För att nämna några.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har ärligt talat varit bra mycket ledsnare i år i jämförelse med andra år. Ett tag kändes allt hopplöst och jag gjorde saker som i ärlighetens namn inte var så bra för mig. Men jag bröt ihop, ett par gånger, och kom igen. Vilket jag är glad över, det fick mig att inse mycket om mig själv och om vad jag vill.

Vad önskar du att du gjort mer?
Att jag gjort mer saker som jag hade velat göra. Att jag inte tänkt så mycket på andra. Att jag hade känt mer. Att jag framför allt hade vågat mer.

Favoritprogram på TV?
Halv åtta hos mig! Ja jävlar, där snackar vi bra tv! Men det är väl inte så svårt egentligen med tanke på allt jävla skit som går.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag var på middag med underbara vänner på Söder för att sen hamna på ett sunkhak vid Mariatorget. Där raggade jag upp en kille, han hörde visserligen inte av sig, men ändå.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Klänningar, detta ljuvliga plagg och kostymer. Jag insåg hur jävla snygg jag är i kostym, även om jag ibland har svårt att hålla mig från att dra upp toppen och visa brösten på jobbet.


Den bästa nya personen du träffade?
Jag har träffat många nya personer i år. Vissa bra, andra mindre bra. Jag väljer dock att se alla som om dom .har berikat mitt liv på något sätt. Jag försöker klamra mig fast vid bilden av mig själv som en positiv människa.

5 kommentarer:

Daniel sa...

En fin tjej!

greken sa...

petris! har också samma känsla av att vara trygghetsnarkoman.. det är dags att vi börjar se oss om i världen! :-) vi kan ju alltid börja med en weekend någonstans nästa år innan vi har fått ihop pengar för å dra runt :-) jag är sugen på london och engelsmän men kan tänka mig att dra någon annanstans också.. berlin kanske? :-)

Caja: sa...

Vet du, jag gillar din blogg!! Lite kul läsning!

Natti/caja

Anna sa...

Kul läsning! Kke lånar listan:)
Gott nytt år!

Jo tjena sa...

Daniel - Du kan vara fin!

Greken - Det här ska vi snacka mer om! Och häng med till Norge nu för fan när du är singel igen! Oslo behöver oss!

Caja - Åh, tack så mycket =)

Rosagulvit - Jaa, det tycker jag du ska!