måndag 13 december 2010

Om att vara lite speciell

När jag är bakfull får jag så konstiga matvanor för mig. Jag pallar inte det här med frukost. Tanken gör mig illamående och jag dricker X antal koppar té istället för att fungera någorlunda.

Sen kommer det. Mina cravings. Idag var jag tvungen att ha spenatsoppa. Med ägg. Jag var övertygad om att jag skulle dö om jag inte fick min spenatsoppa. Med lite muskotnöt i, givetvis.

Jag gjorde min soppa. Jag riktigt njöt av att tillaga den. Mina smaklökar jublade inför vad som skulle komma. När jag fyllt en tallrik med varm rykande spenatsoppa med lite ägg i slog det mig. Jag gillar inte spenatsoppa ett dugg egentligen. Ägg är jag inte heller så glad i. Konstigt nog kände jag mig lite besviken. Tänkte att om man har cravings efter något kommer man njuta av varje sked. Istället kändes det nästan som tortyr och jag fick kväljningar.

Vad lärde jag mig av det här? Att jag måste sluta matporrsurfa när jag är bakis.

5 kommentarer:

ullebengtsson sa...

En gång gjorde jag chilliräkor i en liknande situation De kom upp kan jag lova

Anonym sa...

Du kanske inte är bakis, utan gravid? DÅ får man också konstiga cravings ;)

/joelsunderbara.blogg.se

Huskatt sa...

Bläää, spenatsoppa? Pizza och sånt blir jag sugen på, chips..salt och vatten, men spenatsoppa???

Heffler sa...

Jag är ju en sån där som gillar spenatsoppa... :S

Jo tjena sa...

Ulle - Men fy fan. Hur tänkte du där egentligen?

Joel - Käften.

Huskatt - Men vi har konstaterat innan att jag inte är som alla andra ;)

Heffler - Ingen fara, jag gillar dig ändå.