tisdag 25 maj 2010

Lite tillfredsställd blev jag i alla fall

I förmiddags var jag hos RFSL:s kurator för att prata om vad som hände förra veckan. Tuffa jag gick dit och tänkte att det har inte berört mig så mycket. Jo tjena. Satt och hulkade som en inhyrd gråterska efter en stund. Men det var faktiskt riktigt skönt. Bara att prata sådär och resonera kring varför jag tänkte som jag gjorde i vissa situationer. Även om jag har världens bästa vänner behövde jag nog prata med någon utomstående som tänker på ett annat sätt. Insåg även hur mycket egentligen hänger ihop och att mitt "duktiga flicka"-komplex snarare sätter krokben för mig. Jag ska dit nästa vecka igen.

Efteråt fick jag någon sjujävla energi och tänkte att den här dagen ska ägnas åt sådant som jag vill! Tog en runda på hötorget bland alla försäljare och njöt som fan av alla komplimanger. Försäljningsknep javisst. Men att bli kallad för "vackra flicka" och höra att jordgubbarna är söta, men "inte lika söta som du" kändes faktiskt jävligt bra. Gick även på en liten utställning.

När jag stod på Hemköp och funderade på vad jag ska ha till lunch flög blicken till den rökta laxen. "Nej, han gillar ju inte rökt lax och tycker att min andedräkt stinker efteråt" tänkte jag av ren vana. Sen insåg jag, han finns inte här längre. Jag behöver inte tänka på vad han tycker. Jag ska fan frossa i rökt lax nu!

Och det kommer även komma upp lite bilder senare idag. Erkänn att ni älskar mig?

5 kommentarer:

H sa...

Jag fattar inte vad det där duktiga kommer ifrån. Är det nåt som kommer med dricksvattnet? Det har infekterat mig också men jag förstår inte hur det har gått till.

Anna sa...

Klart vi älskar dej!!:P
Låter som att det blev en bra dag till slut:)

Huskatt sa...

Alla gånger ! Rätt attityd!:D

Jo tjena sa...

H - Nej, jag undrar det med. Den enda som ställer krav på mig är jag själv och jag ställer skyhöga.

Anna - Ja, det blev faktiskt en väldigt bra dag, har gjort saker som jag har velat göra, i min takt =)

Huskatt - Yeah!

Anna sa...

Välbehövligt, jättebra!:)