tisdag 11 maj 2010

Ibland smälter även mitt hjärta

Jag vädrade mina sängkläder idag och hade mitt stora fönster öppet. Såg två tjejer gå förbi, hållandes varandra i handen. En liten flicka på kanske 4 år och hennes mamma gick förbi tjejparet.

Flickan: Mamma, varför höll flickorna varandra i handen?
Mamman: Vissa flickor blir kär i andra flickor ibland och pojkar blir kär i pojkar. Andra flickor blir kär i pojkar och pojkar i flickor. Man får bli kär i vem man vill, så länge man blir glad i magen av det.

7 kommentarer:

H sa...

Det finns lite hopp om framtiden iaf :) En väldigt bra förklaring.

Huskatt sa...

Precis, kärlek är kärlek, med vem är lite skitsamma :)

Jo tjena sa...

H - Ja, tyckte det var så fint sagt och enkelt förklarat =)

Huskatt - Exakt så =)

Kitty sa...

Gud så vackert! Det inlägget blev jag glad i magen av!

Anna sa...

Det är så fint:) Önskar att alla kunde "uppfostra" sina barn så.

emilystrange sa...

det är sådant som får hoppet att tändas. hoppet om en bättre och mer jämställd framtid :)

Jo tjena sa...

Kitty - Trodde jag skulle börja lipa när jag hörde mamman, var så fint =)

Anna - Ja, det önskar jag också.

EmilyStrange - Eller hur! Ibland får man lite mer hopp om mänskligheten =)