söndag 23 maj 2010

Helt plötsligt slog det mig

Vem ska jag nu ligga med?

Det är en hel procedur att hitta en lämplig lekkamrat. Först ska jag hitta någon som attraherar mig, bara det kan kännas som ett omöjligt projekt. Sen blir det provkörning. Utvärdering efter det, kan jag tänka mig att ligga med personen igen? Är det bara ett one night stand ställer jag inte så höga krav. Så länge jag inte anser att personen borde ha en pappkasse över huvudet är jag oftast öppen för förslag. För fler omgångar har jag en aning högre krav. Och då kommer givetvis nästa fråga, vilken typ av lekkamrat blir det. Någon som jag kan tänka mig att samtidigt bli bra kompis med eller bara ett bootie call. Eller kanske både och?

Dessutom känns det som att jag har glömt hur man gör. Inte att ligga men att skaffa mig ett ligg. Räcker det fortfarande med att jag bara står och hänger vid baren? Eller ska jag ta en enkel väg ut, ringa någon av mina gamla lekkamrater som hör av sig med jämna mellanrum? Men å andra sidan vill jag ha något nytt, något fräscht. Och då blir det en jävla procedur.

Herregud, hur ska detta gå?

9 kommentarer:

emilystrange sa...

tycker först och främst du ska ta en, två eller kanske tre (?) liggfria månader för att hitta dig själv och ditt singleskap. annars blir det lätt att man "tröstknullar" vilket aldrig är bra i längden.. eftersom man bara jämför alla med sitt ex under den första tiden.

passa istället på att umgås med de vänner du tycker extra mkt om och ta hand om dig själv på bästa sätt. hitta på roliga grejer osv.

sedan löser sig allt per automatik, det tror jag stenhårt på!

Jo tjena sa...

Emily - Hehe två - tre månader är ungefär vad det kommer ta innan jag hittar någon som jag vill ligga med

H sa...

När det gäller kärlek brukar regeln vara att den dyker upp lagom när man inte vill ha den o är nöjd. Det kanske är samma med sex? Bättre att ta tid på sig o hitta rätt än att ångra sig.

Daniel sa...

Tjejer tror jag klarar sig med att stå och hänga i baren, kanske prata med någon som kommer dit och beställer. Men det lär vara som att åka på charter ospecifierat.. man vet aldrig vad man får. Men jag antar att det är en del av charmen ;)

Fisken sa...

Herregud! Du är bi-sexuell vilket innebär att du har DUBBELT så många att välja mellan vilket förmodligen innebär runt 3 miljoner människor.
SEN har du ju ett hemligt trumfkort som får 1,5 miljoner av dessa att bli helt till sig. Du har tuttar och VILL ligga...
Män är som regel idioter så att få ligga är nog inte ett jätteproblem.

H sa...

Erkänner att jag tänkte som Fisken skrev där på slutet..men det lät lite sexistiskt ;)

Jo tjena sa...

H - Ja, jag tror det också. Vill inte ta första bästa som kommer i min väg heller.

Haha ja, jag kan erkänna att den tanken Fisken skrev har slagit mig också ;)

Daniel - Jag tror du har en klar poäng i det ;)

Fisken - Mja, håller inte riktigt med. Tjejer som ligger med andra tjejer är oftast så jävla svårflirtade när det gäller raggning. Plus att jag inte vet hur man raggar. Ska vi ta en barrunda så lär du mig?

fröken J sa...

inget svårt för ett kap som du min vän! åtminstone inte bland killar! tom min blivanden make säger att han finner dig attraktiv;)

puss

Jo tjena sa...

fröken J - hälsa din blivande make och tacka för komplimangen ;) puss på dig vännen