lördag 15 maj 2010

Om jag är nykter? Bra fråga

Jag vet faktiskt inte. Sladdade in i min lägenhet vid fem-tiden i morse, däckade som en drogad panda tio minuter senare. Vaknade igen vid åtta och undrade vart jag befann mig.

Kvällen igår var helt jävla fab! Började på mitt gamla stamisställe Carmen där några öl slank ner innan vi gick över gatan till Underbara bar där jag blev uppraggad av en skitskum kille. När jag mumlade något om att jag skulle vidare till Fjollbåten (aka Patricia) slet han upp ett VIP-kort och sa att han hängde där jämt och ständigt. Kortet gick ut 2008. När jag stod i baren och beställde vin åt mig blev han skitsur över att jag betalade mitt vin själv. "Men jag har pengar! Tror du inte att jag har pengar?!" ylade karlsloken. När jag trodde allt var lugnt igen slängde människan en blick mot ett bord och utbrister "herregud, jag visste inte att vakterna släppte in bögar här! Trodde det fanns lite klass här trots att det är Söder" flinade han. Det var mitt kompisgäng han hade upptäckt. Vilket jag upplyste honom om på ett rätt så, ja, rakt sätt för att uttrycka mig milt. Då var det helt plötsligt okej med homosar. Han lämnade mig ifred sen iaf. Men det kan ha varit för att jag sa något om att jag skulle hämta vakten.

Dansandet på Patricia var lika roligt som alltid. Vi buggade, fuldansade och sjöng med i schlagerlåtar när vi inte stod och pratade med främlingar som blev våra bästa vänner för stunden. I toakön stod vi och tipsade varandra om läppglans och sminktekniker, som glömdes bort när det var vår tur att slinka in i ett bås.

I vimlet träffade jag någon som jag en gång flirtat med. Hon tyckte det var kul att se mig efter så lång tid. Berättade att hon undervisar i statsvetenskap på universitetet. "Jo tack, jag vet..." tänkte jag och drog mig till minnes hur jag försökte göra mig osynlig för mitt forna ligg där jag satt i salen.

Sen vinglade jag och mina gays iväg, hemåt och sjöng på schlagersånger där vi gick arm i arm.

5 kommentarer:

H sa...

Haha, han verkade ha koll på läget..

Huskatt sa...

Lite synder som dyker upp så smått :D Härligt! MER!!!

Jo tjena sa...

H - Haha han hade inte alla kantarellerna i korgen kan man ju säga. Men i efterhand var han rätt rolig =)

Huskatt - Synder? Jag begår inga synder så oskuldsfull som jag är ;)

Fisken sa...

Jag vet inte om jag skrattar åt dig eller med dig faktiskt! ;-)

"...lite klass på Söder" Whaaa-ha-ha-ha!

Anna sa...

Haha! Låter som en fantastisk kväll o natt!:)