onsdag 26 maj 2010

Det var säkert en duva

Underbar middag med min Nykteristfinne och Grek. Massa skratt, mat och hallonpaj. Seriösa diskussioner varvades trams och flams. Planer inför sommaren och bokning av konsert. Jag och Finnen ska rocka loss till Mando Diao samtidigt som vi tänker på Greken. Fina tjejer det där.

Som en signal att nu är det slut på det roliga bajsade en fågel mig i huvudet. Nytvättat hår. Givetvis.

När jag stod utanför min dörr ville jag berätta allt för honom. Hur roligt jag haft, hur mycket guacamole vi gjort. Men han finns inte kvar. Dörren hann knappt slå igen bakom mig innan jag började gråta, igen.

4 kommentarer:

H sa...

Det ska betyda tur men det brukar inte hjälpa att tänka på när det har hänt...
Skönt att du har så bra vänner.

Huskatt sa...

Ojoj...:(
kram

emilystrange sa...

du ska veta att det betyder tur att bli bajsad på (av en fågel);)

låter kul med inbokad konsert, vart ska ni?

Jo tjena sa...

H - Tur? Haha det har jag aldrig hört innan. Ja, mina vänner är helt underbara.

Huskatt - Svackor som kommer...

Emily - Vi ska se dom på Grönan, hoppas bara att det blir bra väder.