fredag 7 maj 2010

En fredag i Petraland

Seriöst, idag har jag varit så jävla trött att jag började gråta när jag öppnade kylskåpet och insåg att jag hade slut på hemmagjord plommonmarmelad. Det här har, utan att överdriva, varit veckan from hell. Jag har farit mellan skola och jobb för att sen plugga på kvällen när jag kommit hem. Jag hatar min utbildning innerligt. Snart är den här terminen klar och förhoppningsvis kan jag läsa min C-kurs på en annan skola.

Men nu är det helg. Jag har laddat upp med lite gott, B&J och massa frukt. Jag längtar faktiskt över att vända ryggen mot bokhyllan där all kurslitteratur står och att inte behöva ta på mig kostymen. Jag ska bara göra sådant som jag känner för. Vill jag ligga hela dagen i sängen och äta kiwi, ja då ska jag göra det.

Egentligen hade jag tänkt att gå ut och skaka rumpa ikväll men det känns inte som en bra idé. Petra+ ett skadat knä+ massa alkohol = ingen vet hur det kommer sluta. Troligen med att jag trillar och får ännu mer ont. Det skulle vara så typiskt mig.

På tisdag kommer R hem. Äntligen säger jag bara. Jag behöver ligga något oerhört.

3 kommentarer:

emilystrange sa...

sådana helger är underbara när man kan ladda upp med massa gotta och bara dega framför tvn eller i sängen med en bok.

skönt att din R kommer hem snart också då höhö... ;)

Huskatt sa...

Önskar dig lycka till med R då :)
Minst ett *OMG* ligg!

Jo tjena sa...

Emilystrange - Det här var precis en helg som jag behövde. Haha jag har börjat nedräkningen ;)

Huskatt - Ja, minst ett! Helst fler.