måndag 3 maj 2010

Dags för munkavle?

Min käre far har skaffat sig Facebook på gamla dar.

Jag är livrädd. För tänk om jag råkar avslöja där att hans yngsta dotter tänker rösta blått. Han har fortfarande inte kommit över att han har närt en moderat vid hans barm. Och det var 20 år sen brorsan kom ut som anhängare till blått. Hur ska han då reagera när hans tidigare råröda dotter har klivit över till andra sidan?

Ge mig styrka till att hålla munnen stängd säger jag bara.

Eller ge honom limited acess till min profil och lösenordskydda bloggen om han (mot all förmodan) skulle hitta hit.

4 kommentarer:

Fisken sa...

Nej för tusan! Du kan inte censurera dig själv. Det blir ju aptrist för mig ju!?
Mitt förslag är att du utnyttjar "de blåas" politik och anlitar någon att gå runt med din far och direktcensurera. Kanske hålla för öronen på honom och sånt.
Jag TROR att man kan få RUT-avdrag på det?

Anna sa...

Haha. Vad roligt!
Låt mej i denna veva bjuda på häromdagens roligaste statusuppdatering bland mina facebookvänner; "Hittade just mormor här inne på FB"
Nu kommer alltså även de äldre generationerna!:P

Jo tjena sa...

Fisken - Du, det var riktigt smart! Kan säkert hitta någon som är villig att ställa upp...

Anna - Haha! Men det är rätt roligt att äldre generationer kommer också =)

Anna sa...

Ja det är det faktiskt. Kul att de är intresserande:)