måndag 3 maj 2010

Jag kan nog glömma det där för ett tag

Idag skulle jag få sömnpiller. Trodde jag. Tills läkaren sa att jag är för ung. I en sekund kände jag mig smickrad. Sen blev jag förbannad. Okej om jag hade varit 12 men jag fyller för fan 23 om några månader. Han var benhård. Inga sömnpiller för mig, min unga fröken. Sen drog han något jävla tal om att jag kanske är deprimerad och inte kan sova pga det. Jag bara glodde på honom. Jag är inte deprimerad. Visst, jag är inte alltid på topp men vem fan är det? Jävla stolpskott. Ska försöka få tid hos en annan läkare.

Nu ska jag göra mannagrynsgröt och tamigfan strunta i allt.

9 kommentarer:

H sa...

Men vad fan! Det är en jäkla epidemi med läkare som vill skylla allt på depression. Men om man är 40 år så kan man ha sömnproblem som inte är kopplat till depression eller? Det som borde undersökas är varför alla tycker att man ska sväva omkring på fluffiga rosa moln jämt för att betecknas som frisk.

Malin sa...

Jag föreslår ett sesamfrö i örat. Det ska vara väldigt effektivt har jag hört (och nej, jag skämtar faktiskt inte).

Jo tjena sa...

H - Instämmer helt! Jag anser att det är fullkomligt normalt och okej att inte vara på topp hela tiden. Är snarare människor som alltid verkar vara så uppåt som jag undrar vad dom har för fel...

Malin - Sesamfrö? Det låter läskigt... tänk om det åker in i örat och man inte kan få ut det?

Anonym sa...

Du kanske ska börja fundera på varför du inte kan sova och göra något åt det istället?

Sömntabletter låter dig kanske sova, men orsaken till problemen försvinner inte..

Jo tjena sa...

Anonym - Jag vet varför jag inte kan sova, jag har alldeles för lätt för att minska ner på min sömn när jag har mycket att göra men desto svårare att ta mig ur det när jag har ett normalt tempo igen och tro mig, jag har försökt bryta det.

greken sa...

den där läkaren kan inte ha haft alla hästar hemma! jävla idiot. vadå för ung? då tycker jag att alla tjejer under 23 är för unga för antidepressiva.. men nej det är dom tydligen inte! för sånan jävla piller kan man skriva ut till vilken unge som helst och vem fan vet vad dom gör med en? herregud, snacka med en annan läkare fort! (eller försök att varva ner lite mer hehe)

Jo tjena sa...

Greken - Nej, han är dum i huvudet. Har fått honom en gång innan på VC och han verkar konstig. Men efter den här veckan kommer det bli betydligt lugnare, då ska jag fanimig köpa en flaska av min favoritchampagne för att fira att jag överlevt och dagen efter gå till en ny läkare.

Anonym sa...

Hej!
Det finns receptfria piller på apoteket som heter ValerinaForte. Det står att det ska vara ett växtbaserat läkemedel för användning vid lindrig oro och sömnrubbningar. Vet inte hur effektivt det är om man har väldigt svår att sova. Men med tanke på att det är väldigt vanligt att sömnproblem förekommer när människoe har svårt att koppla av så kanske den funkar bra, ingen aning. Men det är receptfritt i alla fall så då behöver du ju inte ha nån läkares godkännande.

Jo tjena sa...

Anonym - Tack för tipset, har redan provat det men av ingen direkt effekt på mig, tyvärr. Men tack =)