lördag 8 maj 2010

Jag tittade på TV innan idag

Det var någon musiktävling på SVT som jag inte vet vad den heter. Två tjejer sjöng en duett. Programledaren frågade en ena tjejen hur det var att jobba tillsammans med den här personen. Hon fick även frågan om vem hon trodde skulle gå vidare.

"Jag tycker hon är en jättehärlig person och det har varit underbart att jobba med henne" fick han till svar. Hon sa även att det är svårt att säga vem som ska gå vidare eftersom alla är så duktiga och förtjänar en plats.

Jo tjena. Jag vet nog vad hon egentligen ville svara. Det är en tävling. Hade det varit jag som stod där uppe hade jag velat svara att jag hoppas att att min duettkompis trillar av scenen samt drabbas av halsinfektioner som gör det omöjligt för henne att sjunga. Jag skulle säga att det spelar ingen roll hur trevlig hon än är, det är en tävling och jag tänker vinna den. I en tävling förtjänar ingen att varken gå vidare eller att vinna - förutom jag.

Men det är ju bara jag och vi vet ju sedan tidigare att min själ är död.

3 kommentarer:

H sa...

Hahahaha! Jag håller med. Kolla upp Do-Wah-Doo med Kate Nash. Den låten kan nog många tjejer skriva under på..

Huskatt sa...

Det där är skälet till att jag inte orkar se sådan skit. Ett evigt..lögnande.
Man är väl där för att vinna...

Jo tjena sa...

H - Haha kollade upp videon, kan lätt skriva under på det!

Huskatt - Precis, varför ställer man annars upp?