fredag 14 maj 2010

Ny dag, nya tag!

Jag lydde Fiskens råd. Jag bröt ihop. Och kom igen. Det var skönt att få ur mig lite saker som jag har gått och grunnat på. Jag plockade fram egoisten i mig och gick på som en ångvält, vissa saker måste man få ur sig. Nu är det som sagt ute och för min del känns det bättre. Förhoppningsvis blir det en ändring också.

Ikväll är det dags att gå ut och häva öl. Det eviga men ack så älskade sunkhaket Carmen ropar på mig. Efter det kanske det blir en runda på Underbara bar eller det nyblivna stammishaket Patricia. Har börjat gilla det stället mer och mer nu när jag har börjat hänga där förutom på söndagar, som är the big gaynight på båten. Jag riktigt längtar efter att få skaka på mina lurviga ben (för lurviga är dom) med några svarta skönheter på fötterna. Det här kommer bli riktigt bra!

Vad ska alla ni göra i helgen? (Jag är fortfarande riktigt glad att fler och fler hittar hit, jag vet inte hur ni har hittat mig men kul är det!)

6 kommentarer:

H sa...

Det är lustigt att man går o drar på saker när man mår så mycket bättre av att säga som det är.

Jag ska väl leva mitt vanliga svensson-liv med sovmorgon, simhall, kanske lite trädgårdsarbete om det inte regnar o en födelsedagsfika med sambons familj. Det känns inte så intressant jämfört med vissas helger.. ;) Hoppas du får det kul!

Huskatt sa...

Att bita ihop om något...det blir man inte glad av i längden.
Ha en skön bar-hängar-afton!

Fisken sa...

Fjollpråmen har jag haft mycket kul på. :-)

Anonym sa...

..och tack för länken såklart!

mvh: Han som tydligen är uppfostrad av grottmänniskor.

Jo tjena sa...

H - Ja verkligen. Mitt problem är att jag har verkligen skitsvårt att prata om sådant. Har inga problem med att ryta ifrån i jobb men när det kommer till personliga relationer suger jag verkligen.

Vad härligt med simning, hoppas du får en bra helg!

Huskatt - Ja, bättring på det området för mig, snaras.

Fisken - Fjollbåten i mitt hjärta säger jag bara =)

H sa...

Det där kunde jag ha skrivit så jag förstår verkligen vad du menar.