onsdag 5 maj 2010

Petra - kvinnan, myten, legenden

Tänk om jag inte är den jag utger mig för att vara? Tänk om jag vore Ragnar, 57 år gammal istället. Ragnar är trött på sin fru, hatar sina bortskämda barn och vars hemliga dröm är att ta med älgstudsaren till jobbet och skjuta varenda en på kontoret. Speciellt Ulla. Hon skulle få två, det förtjänar den gnatiga kärringen.

Ragnar är avundsjuk på sin granne som har den senaste husbilen. Ett jävla åbäke det där tänker Ragnar varje gång han ser sin granne med fru, i matchande träningsoveraller, framför den rullande lägenheten. Väluppfostrade barn har grannen också. Säkert mutade för att hålla uppe den idylliska fasaden.

Fast, Ragnar är egentligen inte så bitter utav sig. Han har bara haft otur här i livet och blir konstant motarbetad av högre makter. Hade det funnits någon som helst rättvisa hade han inte suttit fast i den här jävliga förorten, i ett ruckel till hus med en gräsmatta som maskrosorna älskar. Då hade han inte heller haft en fru som önskar att han såg ut som Johnny Depp och inte som den tjocke lille belgiske detektiven som rullar fram. Hans barn hade inte heller sett honom som en vandrande bankomat som skiter ut iPhones på beställning. Nej, livet hatar verkligen Ragnar, 57 år gammal.

Tänk om jag vore Ragnar, 57, som inte vet vart han ska fästa blicken när kompisar till hans 17-åriga dotter kliver innanför dörren. Ragnar vet att det är så förbjudet ett område kan bli. Men Ragnar kan inte hjälpa att blicken ibland dröjer sig kvar lite för länge på den där välformade jeansbeklädda rumpan. Sedan skäms han, att spana in sin dotters kompisar sådär. Å andra sidan, vem kan klandra honom när hans sexliv består utav en handtralla framför datorn när hans fru har somnat.

Ragnar hatar sitt liv så mycket att han startar en blogg, för att i alla fall för en stund, ha det roligt. Helt plötsligt är Ragnar, 57, den 22-åriga tjejen som lever ett hektiskt liv i storstan. Så långt ifrån hans eget liv han kan komma. Ragnar njuter av att smyga iväg ibland för att skriva något nytt. Men det bästa Ragnar vet är att läsa alla kommentarer. Tänk om ni bara visste...

Ja, tänk om jag egentligen är Ragnar, 57. Vad förvånade ni skulle bli då.

13 kommentarer:

Maria - En hobbyflata med Xenakomplex sa...

Ja.. JÄVLIGT förvånad skulle jag nog vilja påstå.. Haha...

Fisken sa...

*skrattar rakt ut*
Det här är bland det bästa du skrivit!

Anonühm sa...

HAHAHA Tvivlar starkt på att du är en Ragnar, men det finns nog en & annan där ute.

Josefine sa...

hahaha... skitroligt inlägg! och jag skulle tycka att det var skitläskigt om du är nån annan än petra.

Anna sa...

Hahaha. Ja då skulle jag faktiskt oxå bli rätt förvånad:P

H sa...

Hahaha! Han verkar intressant den där Ragnar :)

Finnpajsaren sa...

Hahaha.
Roligt! :-)

Finnpajsaren sa...

.. och hej Ragnar. Jag är troligen inte alls finne, utan en skäggig polska som heter Miroslawka. Men jag ville ändå säga hej.

Jo tjena sa...

Finnpajsaren - Haha tack så mycket!
(Och Ragnar skulle säkert hälsa tillbaka men han är upptagen med att hata hela världen just nu)

Huskatt sa...

HÖRR DU! Nu lägger du av! Sånt här håller vi käft om serru!
Tänk om min fru skulle få veta att jag nyttjat foto och grejer på henne i min blogg...och påstått att jag var hon...så..TYST!!!
Låt den stora massan vara ovetandes om att man kan ljuga som en vilde...:D

Anna sa...

Tur att jag ändå vill hävda att Petra finns o kan göra det istället då!:P

Jo tjena sa...

Huskatt - Det ska inte upprepas, jag lovar ;)

Anna - Haha ja, du är ju ett levande bevis på att jag Petra finns ;)

Anna sa...

Det känns tryggt!:)