lördag 1 maj 2010

Hej, jag heter Petra och är 56 år gammal!

Jag har börjat lösa korsord. Nu menar jag inte lite då och då utan så fort jag har en ledig stund över. Det har gått så långt att jag tävlar med mig själv. Jag måste lösa minst ett korsord om dagen. Helst två. Dessutom njuter jag av det. Att gnaga lite på pennan och klura ut vad egentligen "är ju en ruggig dag" på sju bokstäver kan vara. Tillfredsställelsen jag känner när jag löser det. Njutningen jag känner över att inte använda mitt korsordslexikon när det är krabbit utan fixa det själv ska vi inte ens tala om.

Tidigare idag fikade jag med Fröken J som är uppe från Skåne. Samtalet dominerades av prat om jobb, bröllop, barn, räntor, skola och lite till jobb. Jag undrar mest när fan jag började intressera mig för reporäntan. Det är kanske det som kallas för yrkesskada?

Kvällen tillbringade jag med Nykteristfinnen för lite trevligt valborgshäng. Innan klockan slog åtta hade jag somnat i hennes soffa. Annat var det på den gamla goda tiden när vi härjade på uteställen kring Söder.

När fan blev jag så här gammal?!

4 kommentarer:

H sa...

Det kanske hände när du köpte ditt korsordslexikon ;)
Det heter inte att bli gammal, det är att bli äldre eller att växa upp :D Det låter såå mycket bättre...

Anna sa...

Haha. Välkommen till tantträsket!:P

Jo tjena sa...

H - Ja, kanske fick någon knäpp då ;) Haha ja, det har du rätt i.

Anna - Tack så mycket ;)

H sa...

Akta dig förresten för att få korsords-armbåge. En kompis mamma fick det o det gick så långt att det blev infekterat o ledde till blodförgiftning. Det är inte så ofarligt att läsa korsord som folk kan tro.. ;)