torsdag 29 april 2010

Det här med sex...

Jag såg ett program för någon dag sen som handlade om "konstigt sex". Ett tag blev jag lite mörkrädd. Programledaren hade bjudit in några par som blivit placerade i ett gäng sängar för att berätta om sina avvikande sexuella aktiviteter som programledaren sa. Jag borde ha stängt av tv:n redan där men självplågaren i mig tvingade mig att fortsätta titta.

Bland annat var det ett par som definierade sig som furries och drömde om att ha ett bröllop iklädda sina djurdräkter. Publiken gick i taket. Programledaren jämförde furries med tidelag, som inte har något alls med varandra att göra. Någon kanske ska göra sin research lite bättre?

Även BDSM-utövarna fick sig en känga. Det var kvinnoförnedrande ansåg någon kvinna ur publiken och menade att mannen var ett svin som styrde sin fru på det viset. Att i det tredje paret, polygama BDSM-utövare, var det mannen som var undergiven sa ingen någonting om, det var tydligen inte förnedrande på något sätt. Där var det mer det avskyvärda i att det var fler än två personer som levde ihop.

Dessa jävla normer alltså. Om sexet inte skadar någon fysiskt mot deras vilja eller psykiskt, vad fan gör det då hur dom har sex?

8 kommentarer:

Fisken sa...

Men "Furry" är ju förmodligen hur farligt som helst ju?
Skulle någon krypa ned till mig i sängen utklädd till pilsk utter så hade jag ju skrattat tills jag fått andnöd.

Maria - En hobbyflata med Xenakomplex sa...

Bdsm-utövare? Var dom inte bara sånna som gick till sexklubbar och hade sex med en massa folk? Eller missade jag det där med bdsm kanske? Haha...

Men amerikanarna är ju så frigida.. ALLT är konstigt för dom. Som det där unisona "ahaaa" - utropet när dom fick reda på att tjejen i paret som *piiip* runt var europé.. Patetiskt!!

Jo tjena sa...

Fisken - Vänta bara tills jag drar på mig min lejondräkt, du kommer tycka jag är jättesexig!

Maria - Nej, det var några bdsm-utövare med också. Känns som att det är ett stående inslag när det diskuteras "annorlunda" sex.

Huskatt sa...

Totalt lost här, vad i jösses är BDSM ?!

H sa...

Kan dom aldrig göra såna där program lite konstruktiva istället? Bara ren information så folk inte ser det som nåt konstigt som de måste vara rädda för.

Jo tjena sa...

Huskatt - BDSM handlar om dominans och undengivenhet, hittade lite mer info på wiki, http://sv.wikipedia.org/wiki/BDSM

H - Ja men eller hur! Hur svårt kan det vara...

Fisken sa...

Trackback:
NU har jag levererat. Bitterhetens fana vajar stolt enligt löfte.
;-)

F sa...

Skriver under!