måndag 12 april 2010

10 saker du (kanske) inte vet om mig

Det var längesen sist, vi kör en lista!

1. Jag älskar blodkorv med lingonsylt.

2. Jag gick media med inriktning textkommunikation på gymnasiet och drömde om en karriär som utrikesjournalist.

3. Efter studenten insåg jag att jag inte alls ville bli journalist, fick en liten identitetskris och trodde att jag var en lesbisk manshatare. Det gick över rätt snabbt.

4. Jag hör direkt om någon tar en falsk ton. Själv låter jag som en katt under tortyr när jag sjunger.

5. I brist på annat att läsa plöjde jag genom mammas samling av Danielle Steelböcker vid 10 års ålder. Jag insåg snabbt vilken jävla tråkig författare hon är men tog mig igenom ett X antal böcker innan jag tog itu med den kompletta samlingen av Dumas De tre musketörerna på över 20 böcker. Ja, jag läste extremt mycket som liten.

6. Jag vägrade äta ris under en period av tolv år efter att ha förätit mig på det som liten då jag strejkade om jag inte fick ris enligt mina föräldrar.

7. Jag är övertygad om att det finns spöken och tror på ett liv efter döden.

8. Anser att programmet Roast på Berns är jävligt tråkigt och är endast till för att behaga komikernas egna egon.

9. Jag drar djupa andetag för att inte flippa ut när någon tar ut en bok i min bokhylla och inte ställer tillbaka den på samma plats.

10. Efter min tid som student i Växjö fullkomligt hatar jag låten Purple rain.

8 kommentarer:

Fisken sa...

Intressant! Du och jag är verkligen varandras motsatser! :-)

Huskatt sa...

Nya grejer för mig :D
Men böcker...seriöst, man FÅR INTE bara ställa dem hur som haver!

Jo tjena sa...

Fisken - Ja, det sägs ju att motsatser dras till varandra ;)

Huskatt - Men precis! Hur är människor funtade egentligen som ställer böcker huller om buller? Nä, ordning och reda ska det vara!

Josefine sa...

Nummer 9... HAHAHAHA.. Jag blir även tokig när böckerna skjutits in en bit så att de inte står kant i kant med hyllan. Detta måste jag åtgärda direkt. Jag kan inte slappna av och kolla på tv om jag hela tiden måste snegla på den förbannade glipan mellan bok och kant.

H sa...

Jag är sån med mina cdskivor. Jag HATAR när folk pillar med dom o sen inte kan komma ihåg var de ska stå. Sen kom sambon in i bilden o sakta men säkert har mitt helt ologiska sorteringssystem förfallit. Nu hittar jag aldrig den skivan jag letar efter längre. Jag själv tycker att det är logiskt med kategorier som: svensk musik jag verkligen gillar, kvinnliga, manliga, rock, pop, blandningar, filmmusik, punk, klassiskt, opera o dåliga skivor från 90-talet. Sista kategorin är uteslutande sambons skivor.. Problemet brukar mest ligga i att det bara är jag som vet vilken kategori som går först om en skiva passar in i flera..

xixa sa...

Hm... På mitt gymnasiebetyg står det att det vi gick var multimedia.. har jag upptäckt :P knasskola

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Haha jag förstår dig! Det är otroligt irriterande!

H - Ja precis! Och sen ordna varje kategoris skivor i bokstavsordning, det får man inte heller glömma.

Xixa - Va, gör det? Haha helt sjukt ju!

H sa...

Nja, jag går efter hur mycket jag gillar skivan oftast... ;)