torsdag 15 april 2010

Jag vet att jag gnäller lite ibland

På och om R alltså här i bloggen.

Men han gör mig överlycklig ibland.

Igår kom han över, gjorde våfflor och gav mig ett väldans stort påskägg med massa godis för att jag gnällde lite om en begynnande mensvärk, trots att han var överhopad med jobb. Jag kände mig väldigt lyckligt lottad som har en man med samma uppfattning som jag själv, har man inte haft Fröken Röd på besök på 2½ år ska man pysslas om. Värmedynan hade han också tagit med sig.

Däremot såg han inte lika glad ut när jag berättade att han får vara snäll mot mig i en vecka.
"Va?! En vecka? Har man verkligen mens så länge?" sa mitt ljushuvud till man och gav sig inte förrän jag förklarat hela den kvinnliga anatomin för honom samt googlat. Ibland undrar jag vem som är äldst utav oss två.

6 kommentarer:

H sa...

Hahahaha! Det känns som han levt i en bubbla med bara män innan dig. Mår du bättre med de nya pillrena?

Jo tjena sa...

Haha ja, börjar ju undra lite vad hans förra sambo egentligen sa till honom. Mja, har inte känt så mycket ännu, har ätit i knappt en månad och barnmorskan sa att jag får räkna med ca tre månader. Men det har inte blivit värre iaf om jag säger så =)

Huskatt sa...

Ändå rart av honom att pyssla om dig så där.

Fisken sa...

Det sjuka är ju inte att det är en vecka utan att det är EN GÅNG PER JÄVLA MÅNAD?

Jo tjena sa...

Huskatt - Ja, jag har det bra =)

Fisken - Jag vet! Jag är övertygad om att det Djävulen själv som står bakom skapandet av kvinnan. Om Gud finns så vägrar jag tro på att hen är så jävla ond och straffar oss så här hårt för att vi tog ett litet bett på ett jävla äpple för två miljoner år sedan.

Fisken sa...

Kan jag få tillbaka mitt revben nu?