söndag 25 april 2010

Nu är det jag som gäller!

Här sitter jag, redo för möte. Jag både känner mig och ser, helt jävla stunning ut. Trots att jag ska sitta i möte i timmarna sju la jag en omsorgsfull makeup, plockade fram kläder som inte har sett dagens ljus på ett bra tag.

Jag har packat ihop alla hans saker. På ett sätt känns det väldigt vemodigt och jag vill bara dyka ner i papperskassen, hala upp en utav hans tröjor och sniffa på den. På ett annat sätt känner jag mig taggad. Energirus i hela kroppen, nu jävlar. Allt ska ut, börja med nytt.

Och jag ska unna mig saker, småsaker. Som dom vackra tio ljusrosa rosorna jag köpte igår på torget. Ansiktsbehandlingar. Kanske ringa IT-snubben på gamla jobbet som ville ses, trots allt. Jag ska unna mig stora saker. Fler vinfnittriga middagar med vänner. Jag ska sakta ner på tempot för jag behöver inte sträva efter perfektion i precis allt jag gör.

Jag vet att jag kommer ha dagar när jag ligger i sängen och gråter, saknar och mår dåligt. Men inte idag. För idag mår jag så satans bra och det tänker jag ta tillvara på.

4 kommentarer:

H sa...

Bra! För det är du värd :)

Therese sa...

WOHO! Låt oss bli fulla snart!

Anna sa...

Du rockar!:)
Några tips på hur man ska hitta det där nu jäklar!-läget igen? Skulle behövas här!
Ta hand om dej! Många kramar

Jo tjena sa...

H - Ja, det gör jag bannemig, tack =)

Therese - Snart! Jag vill sitta på en trappa, sjunga och vissla på flickor!

Anna - Jag vet inte, jag blev förbannad, kanske det? Inte långvarig effekt dock... Många kramar till dig med!