måndag 12 april 2010

Saker jag inte vill göra idag men måste

Äta frukost (ja, så här pass sent, en måndag), klä på mig, fixa håret, borsta tänderna, åka till jobbet, vara trevlig mot en otrevlig receptionist, jobba, gå på möte, skriva tal, planera manifestation, komma hem till en tom lägenhet, göra lunchlåda, plugga, göra träningsschema och sen somna.

Saker jag vill göra idag men inte får
Ligga i sängen, pilla mig i naveln, stänga av mobilen, se massa dåliga serier och äta choklad, tills jag somnar.

3 kommentarer:

Josefine sa...

det är exakt vad jag också vill göra. jag ville inte gå ut sängen öht imorse men det fick jag göra ändå. längtar efter ledighet (föräldraledighethar verkligen inte mycket med ledighet att göra).

H sa...

Den där sista listan kan jag skriva under på också..

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Föräldraledighet om något borde klassas som heltidsjobb. Din ledighet börjar när M går på föräldraledighet?

H - Ska bara fixa den här veckan, på lördag, då jäklar ska jag slappa!