torsdag 1 april 2010

Tack gode gud

Snart är det tisdag. Och då kommer jag kunna få mig en god natts sömn igen. Jag både ser ut och känner mig som en vandrande vålnad. 4 timmars sömn i snitt per natt gör inte under för skönheten.

I morgon flyger jag till Växjö eftersom att SJ ville att jag skulle punga ut med 2100 kr för att resa dit och hem dit. Ungdomsbiljett dessutom. Jo tjena. Blodsugning kallas det. Är lite glad att SJs biljettsystem och priser ska granskas. En talesperson för SJ sa att deras rörliga prissättning är bra för deras ekonomi. Ja, kanske det, men inte för min. Å andra sidan, om det var ett fast prissystem skulle det fortfarande kosta skjortan. Blodsugare som dom är.

5 kommentarer:

H sa...

Det är ju helt sanslösa priser! Det finns nog ingen annan som kommer undan med dom priserna.

Anonühm sa...

Billigare att hyra bil tammefaan

Jo tjena sa...

H - Ja, är helt sjukt. Men det är väl för att dom har monopol. Men knäppt egentligen att dom marknadför sig som det miljövänliga alternativet och uppmanar folk att ta tåget, borde dom inte sänka sina priser då? Det är betydligt billigare för mig att flyga...hela min resa kostar knappt 800 kr nu. Sanslöst.

Anonuhm - Ja men visst är det? Är synd att jag inte har körkort annars hade jag valt det alternativet.

Anna sa...

Ja det är ju lustigt att man ska tjäna så mkt på att ta flyget. Galet galet!

Jo tjena sa...

Anna - Ja men eller hur! Hela min resa tur och retur gick på knappt 900, stor skillnad mot SJ...