onsdag 31 mars 2010

Här sitter jag och spanar

På hundar alltså.

En del av mig fullkomligt skriker efter att skaffa en vovve. Helst en golden eller labrador. Eller kanske en bichon frise. Tänk att alltid ha någon som möter en i dörren, någon att gosa och leka med. Och någon som måste ut i ur och skur, som ska tränas, stimuleras och tas hand om konstant.

Tanken på hund växte sig större när jag fick veta att jag ska få större lägenhet. Har alltid tyckt att ha en hund på 21 kvm är inte okej alls. Men när jag får 40...

Sen är det ju det här med tid. Jag har inte tiden som krävs för att göra det bra för hunden. Kan inte ta med den överallt och lämna den ensam går inte så många timmar i sträck.

Nej, hund får vänta i ett par år. Men drömma kan man ju alltid...

3 kommentarer:

Maria - En hobbyflata med Xenakomplex sa...

"Tänk att alltid ha någon som möter en i dörren, någon att gosa och leka med. Och någon som måste ut i ur och skur, som ska tränas, stimuleras och tas hand om konstant."
Räcker det inte med R? ;)

H sa...

Skönt att du inte är impulsiv o att du tänker efter. Heder till alla som tänker så med djur :). Bichon verkar vara underbara o jag kan rekommendera en hund som inte fäller. Det är perfekt att slippa alla hår på möbler o kläder.

Jo tjena sa...

Maria - Haha jo, jag tänkte det sen, vad ska jag med en hund till när jag har R? ;)

H - Nej, det skär i hjärtat när jag hör om alla som är impulsiva med hundar. Är uppväxt med hundar och vet hur tidskrävande det är. Ja, det är ett stort plus för bichon, labrador och golden fäller ju rejält tyvärr.