söndag 7 mars 2010

Jag tror jag ska sluta med dom där

Tack vare mina p-piller är jag skonad från mens. Inte PMSen dock. Där snackar vi rejäla hormonsvallningar. Jag funderar seriöst på att lägga av med Cerazette. Jag mår piss av dom. Jag gråter för nästan allt, är fräsig, sur och har ingen sexlust. Den försvann för två år sen när jag började med mina piller.

Droppen kom igår. Jag och R pratade silikonbröst. Igen av någon anledning. Jag sa att om jag skaffar silikon kommer ryggen knäckas på mig. Ja, du kanske snarare skulle behöva ta bort en del sa R. Min underläpp började darra. Sen berättade han att ett ex till honom har silikon och att han tyckte det var rätt sexigt. Då började jag gråta. Jag hulkade fram att han inte tycker att mina bröst är fina. För det var just det han sa i mitt huvud. Han tycker mina bröst är skitfula. Så lät det i mitt huvud.

Stackars R fick panik och började stamma. Då grät jag ännu mer. Jag började storböla och sa att han aldrig ger mig några komplimanger. Istället för att säga det som jag behövde höra började han berömma mitt intellekt. Hur mycket han tycker om att utbyta tankar med mig och värdesätter vad jag tycker. Du tycker jag är skitful! snyftade jag. Just då ville jag inte höra hur smart jag är utan jag behövde höra att jag är så jävla snygg och att det inte alls är något fel på mina bröst.

Jag tycker verkligen synd om R. Sista tiden har jag haft hormonsvallningar från helvetet och har varit så jävla jobbig. Att han står ut med sitt PMS-monster till flickvän är ett under.

Men igår bestämde jag mig. När sista kartan är uppäten slutar jag med mina piller. Att slippa mensen är fan inte värt resten av bieffekterna.

9 kommentarer:

H sa...

Du kan ju inte bara ta hela skulden när han är så klantig att han säger såna saker till en tjej...Killar har verkligen noll koll när det gäller tjejer o våra tankar. Kanske lite skruvade tankar ibland men jag förstår precis din reaktion iaf.
Jag har inte pms alls o det har jag fått bekräftat från sambon så det är bara sexlusten jag funderar på. Tyvärr kan jag inte avgöra om det har med pillrena att göra eftersom jag började med dom när jag började ha sex...
Hoppas det går bra o skriv gärna om hur du upplever det.

Fisken sa...

Ha, ha, ha! Vilket öde. Först kliva rakt på en sån mina och sedan när den exploderar så fortsätter han? Orutinerat. :-)

Daniel sa...

Smart val tror jag.

Må ordningen vara som återställd efter det.

xixa sa...

men finns väl gott om flera olika val än just cerazette du kan prova nu i våra moderna tider?

Jo tjena sa...

H - Att ge komplimanger är inte hans starka sida...han kan gå och ladda i flera dagar för att säga en, han har extremt dåligt självförtroende när det gäller att säga gulliga saker. Tyvärr.
Lyllos dig som har sluppit jobbiga bieffekter...men ska rapportera om hur det känns sen när jag har slutat!

Fisken - Kan han gå i komplimangskola hos dig? =)

Daniel - Jag hoppas det =)

Xixa - Alla jag har kollat på verkar ge samma bieffekter, ska prata med gynekologen när jag ska dit nästa vecka men det lutar åt att göra uppehåll helt.

H sa...

Vore jag dig skulle jag göra ett uppehåll för att känna efter. Sen om du inte trivs kan du prova en ny sort.

Anonym sa...

Cerazette är mini-piller och inte p-piller och det är en viss skillnad på dom. Finns många bra p-piller.. och mini-piller, och alla reagerar olika på de olika sorterna...

Josefine sa...

Bra beslut av dig! Bättre att testa andra i så fall eller fundera på något annat alternativ. Har du testat äta vitamin b6? (det ska hjälpa till när man upplever att humöret åker upp och ner som en berg och dalbana - finns receptfritt på apoteket).

Jo tjena sa...

Anonym - Jag skrev inte heller att det är p-piller, vet mycket väl att det är mini-piller eftersom att jag inte får äta p-piller. Just nu är jag inte så sugen på att fylla kroppen med mer hormoner, även om det är guld att alla olika piller finns.

Miss Muffin - Åh, nej det har jag inte testat! Blir inte humöret bättre så ska jag testa, tack!