fredag 12 mars 2010

Kul läsning på morgonen, verkligen

En kollega uppmärksammade mig på en krönika som skrivits hos Aftonbladet. Jag gick i taket.

Malin Wollin som skrivit krönikan anser att människor som kallar sig för hen bara är trams. Vilket jävla skitsnack rent ut sagt. Det finns människor som inte känner att dom passar in i facken kvinna eller man. Vissa människor definierar sig som både man och kvinna. Andra vill inte definiera sitt kön alls. Ska vi då tvinga in dom i könsfacken ännu mer? Säga till människor att ajabaja, här ska vi inte definiera oss hursomhelst, håll dig till kvinna eller man! Jag blir så jävla förbannad! Låt människor definiera sig som dom vill, hur dom vill, när dom vill om dom mår bra utav det! Vem kan egentligen sitta och säga hur en annan människa ska och bör definiera sig? DET mina kära läsare är rent jävla trams.

Men något fick mig att skratta. Malin skriver i sin krönika att det här är Vänsterns påhitt och att "jordnära Maria Wetterstrand skrattar hela vägen förbi tioprocentstrecket." Miljöpartiet, med Maria Wetterstrand i spetsen, är ett utav dom mest queerpositiva partier vi har.

Att Malin definierar sig som kvinna och uppenbarligen mår bra av det, fan vad kul! Det är skitbra för dig Malin. Men kom inte och säg att alla ska passa in i dina ramar för det är helt jävla omöjligt. Låt människor definiera sig som dom vill. Det kommer dom må bäst av, jag lovar.

5 kommentarer:

greken sa...

Skriv svar på tal till malin wollin!!!!!!!!!!!

H sa...

Ibland verkar det som att människor verkligen mår dåligt när dom inte kan placera andra i fack. Det måste man i vårt samhälle tydligen. Man måste passa in i förutbestämda grupper o normer för annars är det lite otäckt. Irriterande.

Anna sa...

Bra. Heja Petra!

Anna sa...

Bra. Heja Petra!

Jo tjena sa...

Greken - Ja, jag borde kanske göra det...

H - Håller verkligen med!

Anna - Tack =)