torsdag 25 mars 2010

Jag tror hjärtat stannade ett par gånger

Idag fick jag lite andra uppgifter på jobbet, nämligen att vara seminariumvärdinna. Låter så jävla glassigt. Jag såg framför mig hur jag skulle glida i korridorerna som anses vara lite smått heliga för att visa besökarna rätt. Jo tjena. Det innebar att stå ute i snålblåsten, påbyltad och pricka av namn på en lista. Träffade trevliga människor dock.

När jag och min närmsta chef gick igenom lite saker innan det var dags att gå ut fick jag världens tunghäfta. Ägaren him self gick förbi och började prata, i tron om att jag var potentiell kund. Vad han sa gick inte in i huvudet innan jag stammade fram att jag jobbar där. Jag fick panik när han fortsatte prata med mig. Jag fick inte fram något vettigt alls! Allt vad hyfs heter hade jag också glömt och presenterade mig inte. Herregud, en utav Sveriges rikaste och mest inflytesrika inom finansvärlden, som är väldigt bra att hålla sig på god fot med för han kan ta en långt, stod och pratade med mig. Jag var vettskrämd och såg ut som en tomat i ansiktet. Efteråt skämdes jag som fan. Det är inte mycket som kan rubba mig men han lyckades jävligt bra.

Jag hade tur som träffade på honom igen när jag stod ute i kylan. Försökte förklara lite fint att jag hade varit oartig tidigare. Han skrattade mest och sa att jag verkar trevlig. Sen gick han.

Tror att jag fortfarande är lite chockad.

4 kommentarer:

Maria - En hobbyflata med Xenakomplex sa...

Åhh av skönt att höra!! Nu är min världsbild återställd igen.. Det är inte riktigt rätt om inte Petra lyckas med nåt dumt.. ;) Tycker det varit lite tomt på den fronten det senaste... ;)

Fisken sa...

Ah då vet jag vart du jobbar. Jag har också träffat honom. Han är faktiskt mycket personligare och mer trevlig än vad i allafall jag trodde innan mötet.

Jo tjena sa...

Maria - I'm back! ;)

Fisken - Ja, var nog det som chockade mig mest, jag hade målat upp en bild i huvudet över hur jag trodde att han var som person. Och den krossades rejält kan jag säga.

Daniel sa...

Med lite charm, flirt å leende går det mesta att reparera!