måndag 22 mars 2010

Det är faktiskt inte ofta det händer

Jag läser mycket och gärna, dock är det sällan jag läser en bok som jag gillar och vill läsa igen. Nu har det hänt. Vi i villa av Hans Koppel. Det som egentligen fascinerar mig mest är att jag inte riktigt kan sätta fingret på varför jag gillar den så mycket. Men den fångar mig ordentligt. Kanske är det att Hans Koppel skriver om ångest i ett liv som har alla förutsättningar att bli så jävla bra men ändå går fel?

Jag ger mig tusan på att många utav alla tankar och skumma idéer huvudpersonen har, i sitt övre medelklassliv har alla någon gång tänkt. Och han skriver det bra. Utan att överdriva eller försköna något. Hela boken känns bara så naturlig på något vis.

Jag gillar't.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Ja, jag gillade också den! Så jäkla rolig på ett så svart sätt. När han skickade "knulla?" på sin kompis mobil till chefen skrattade jag rakt ut. Det där vardagshämnandet var så befriande - du har nog helt rätt i att de flesta tänkt såna tankar både en och två gånger... :)

Fisken sa...

Sv: Skönt. Jag började på allvar bli orolig. JAg kan inte berätta ALLT som sades men det var lite så att JAG började fundera på om det var sexuella trakasserier eller inte. Inte för att jag kände mig speciellt trakasserad men... :-)

Fisken sa...

HA, HA, HA, HA, HA!!! Det är fan ännu värre!