tisdag 2 mars 2010

Jag är hemma!

Allt förflöt på väldigt bra när jag skulle åka hem igår. Vi var bara 27 minuter försenade när vi rullade in på Stockholm central. Jag hade räknat med minst det dubbla. Jag var rätt glad när jag kom ut från tåget. Det satt en unge i sätet framför som satt och kikade på mig mellan sätena lite väl ofta. Jag misstänker att hon egentligen ville åt min godispåse som jag belönat mig med. Men jag hade inga tankar alls på att dela med mig. "Glo på du, påsen stannar hos mig" tänkte jag.

Jag fick även mitt bokpaket av Adlibris. Passade på att beställa lite under bokrean. Jag insåg rätt snart att just nu har jag inte tålamod eller lust till att trängas bland bokkåta människor. Det blev Vi i villa, Alfahannen, Utrensning, Sputnik älskling, Afrodites klinik för motvilligt älskande och lite skolböcker. Som inte var på rea dessvärre.

Idag vankas det storstädning. Hade ingen ork igår när jag kom hem utan intog liggande läge i sängen. Att packa upp väskan för att se om alla fonder, oljor och honung klarade sig. Mamma och pappa brukar alltid ge mig en massa extra att bära på, så jag klarar mig här hemma. Tur att jag ska till naprapaten snart. Har fortfarande ont i korsryggen från när jag trillade.

Uppdatering om vad jag gjorde i Smålands mörka skogar kommer senare. Just nu kliar det lite väl mycket i mina städfingrar.

Inga kommentarer: