söndag 21 mars 2010

Helgen

Jag orkar inte riktigt skriva idag. Men här
spenderade vi helgen och firade R, som fyllde 29 igen,
Södertuna slott.
Tack Fisken för det tipset!

Tummen upp för det.

Tänk om det varit sommar, då hade vi haft
en underbar sjöutsikt och inte en massa is.
Ja, jag vet att mobilen syntes, fick inte öppna
fönstret för R som hävdade att han skulle
frysa ihjäl då. Mes.
Vi tröttnade på att ha snöbollskrig (jag vann)
och gick lite på isen.
Ja, vaddå? Alla andra bloggare fotar ju sin mat.
Här är den första förrätten, tonfisk.

Vi fick fel förrätt, här är den vi egentligen skulle ha,
Bambi.
Och så lite piggvar, polenta med parmesan och
svartrötter till det.
Här har det funnits flera goda ostar från deras
ostbuffé.
Det hela avslutades med rabarbersoppa, biscotti
och vaniljparfeit. Sen orkade jag inte resa mig.
R tycker att jag ser så jävla rolig ut på på morgonen.
Själv skulle jag bli livrädd om jag vaknade till den här synen.

7 kommentarer:

Maria - En hobbyflata med Xenakomplex sa...

Måste ju säga detta, maten ser vidrig ut... Spec romsåsen till tonfisken... Men smaken är som baken, och just nu har absolut inget smaksinne alls så.. *skrattar*

Fisken sa...

Tack för länken!

ps. Tips: Fota maten INNAN du äter den!

:-D

Nykteristfinnen (som iaf har turen att inte vara blåfenad tonfisk) sa...

Ajjajjaj tonfisk...

Jo tjena sa...

Maria - Haha den ser inte alls vidrig ut! Den var lite dåligt kryddad, annars var den bra =)

Fisken - Jag ska bara komma ihåg att fota innan jag äter också ;)

Nykteristfinnen - Fast den var inte blåfenad...

Josefine sa...

Jag älskar matbilder! Det såg skitgott ut. Låter som en fin helg tycker jag.

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Det var en jättehärlig helg! Minns inte riktigt när jag var så avslappnad som jag var i helgen.

H sa...

En fråga bara..är inte du vegetarian? ;)