måndag 8 mars 2010

Mycket utbildning blir det

I lördags var jag på sista kursdagen i min MI-utbildning. Intensivt med många koppar té och massa ny info från våra underbara föreläsare. Skönt nog var bara en utav dom negativa tanterna på plats. Jag hade seriöst inte pallat en dag till där det enda som kommer ur deras munnar är "nää men så kan vi inte jobba!"

Idag har jag varit på intensivutbildning på nya jobbet. Jag som aldrig har sysslat med någon form av sälj innan var lite nervös men det gick galant under våra fejkade samtal. Försäljningschefen gav mig enbart positiv feedback och hade inget att anmärka på. Dessutom var jag den enda i gruppen som inte fick någon negativ kritik, blev lite extra stolt då.

Drack även kaffe idag. För första gången på 1½ år. Inget magont den här gången. Däremot kändes det som att hjärtat skenade i 180 0ch händerna började darra. Jag darrar fortfarande. No more coffee säger jag bara.

Just nu är hjärnan fullproppad med information. Vi fick träffa chefer för varje avdelning varvat med säljteknik och rundturer. Lite surt bara att vi inte fick chans att träffa bankens ägare. Men en liten fågel viskade i våra öron att han brukar komma förbi rummen vi ska sitta i. Jag lär väl bli så nervös att jag börjar stamma på min bredaste småländska.

Jag tror jag ska lägga mig nu. Det händer inget vettigt i mitt huvud.

1 kommentar:

Daniel sa...

Varför skulle du få kritik när du e såå duktig!!!!