torsdag 6 maj 2010

'Cause I'm a grasswidow, yes I am

Ja, igen. R är och roar sig utomlands med att vindsurfa medan jag pluggar/jobbar rumpan av mig. Vilket kanske är bra för då slipper jag ha dåligt samvete över att inte hinna ses.

Jag har lite tråkiga nyheter också. Ni som har följt mig ett tag vet att jag ska springa Tjejmilen med fina M. Det kommer inte bli av. Igår när jag var ute och sprang vred jag till mitt knä, vaknade med svullet sådant och kunde knappt räta ut det. Och att gå var nästan omöjligt. Givetvis var det ett ledband så nu har jag ett stöd runt knät som ska sitta där i en månad. Grattis till mig, min olycksdrabbade jävel! Så istället kommer jag åka till en annan del av Sverige den helgen för att se när en av mina bästa vänner gifter sig. Fick veta datumet idag och nu har jag ångest. Hinner jag hitta en outfit värdig att bära på bröllopet på drygt 3½ månad? Och bröllopspresent... herregud. Får ångest bara jag tänker på det. Himla tur att jag har två kloka systrar att ta hjälp utav.

Det positiva (ja, jag försöker vara lite optimistisk i min misär) är att det går fler lopp i år. Jag känner mig själv, om jag inte har ett mål när jag får börja springa igen kommer jag lägga det hela på hyllan. Gud vet hur många år till det kommer dröja igen innan jag tar tag i saken.

Har ni några bra tips för att hålla uppe motivationen?

11 kommentarer:

Huskatt sa...

Vad tråkigt. Och ledband som gör ont så länge med :(

Huskatt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Malin sa...

Nooo! Hur ska det här gå? Utan dig? *trampar runt nervöst*

Fisken sa...

Kan du inte kolla om det går något lopp i Spanien eller Grekland i typ oktober? DET kanske skulle kunna motivera dig?

Daniel sa...

Så jobbigt, men krya på knäet SNABBT sen nya friska tag

Å klänningen fixar du! Annars kan jag sy! Färggrannt med papiljotter!

Fisken sa...

...och när det gäller helgen så behöver du ju inte festa så hårt så att du behöver krypa hem på ditt onda knä. Du får göra som jag och dra dig hem på hörntänderna.

Jo tjena sa...

Huskatt - Det här suger =/

Malin - Du kommer klara det galant! Du är en Mupp! Vi Muppar klarar det mesta!

Fisken - Du är smart du! Och jag lovar, ska inte festa så att jag kommer krypa, jag ska se till att någon kör mig hem i en skottkärra alt. kundvagn

Daniel - Jaaa, du kan sy! Något vackert och färgglatt!

Josefine sa...

Usch vad trist! Hoppas det blir snabbt. För motivationen: traggla Linna Johanssons mantra "jag håller fortfarande på med det här..". Inte tänka att man slutat utan att man håller fortfarande på även om det av nån anledning inte blir av på ett tag.

Josefine sa...

hoppas det blir bra snart skulle det vara såklart.. Ha en fin helg! :)

Kitty sa...

Inga tips. Jag ska springa Göteborgvarvet (21km) om två veckor och jag är inte i närheten av den formen. Flyter det för mig kan jag springa en mil (det har iaf hänt en gång) men har jag en dålig dag pallar jag inte en km. :(

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Det var riktigt smart!

Kitty - Oh. Men du har tänkt att springa och se hur länge du orkar?