söndag 30 maj 2010

Hur svårt kan det vara på en skala?

Jag funderar på att sy min egen klänning till min debut som drag queen, om jag inte hittar någon på Beyond retro. Hur svårt kan det vara egentligen? Lite tyg, lite tråd och mammas symaskin, borde väl vara piece of cake? Eller? Sen att jag aldrig har sytt något mer avancerat än en kjol när jag gick i sjunde klass borde inte vara något hinder. Det kommer säkert sluta med att mamma syr klart den.

Annars fortskrider mina förberedelser inför Pride paraden. Jag är lite sugen på att beställa en peruk. Jag har alltid velat vara blond. Å andra sidan, om jag köper löshår i clipsmodell kommer jag säkert använda det oftare. Men det är svårt att hitta i min hårfärg.

Givetvis kommer det komma bilder! Men paraden är inte förrän i juli och än så länge har jag inte så mycket att visa bilder på.

3 kommentarer:

emilystrange sa...

om du alltid har velat vara blond varför blonderar du dig inte då? tycker personligen det är skitsnyggt med rödhåriga tjejer som blonderar sig, typ: http://www.celebritysmackblog.com/wp-content/uploads/2007/10/lindsay-lohan-blonde-2398047.jpg

H sa...

Haha, önskar jag hade sånt självförtroende att jag kastade mig in i att sy saker själv. Jag ser mest problemen o kommer ihåg den gången jag sydde upp mina byxor själv. En halvtimmes användande o sen var dom långa igen..

Jo tjena sa...

Emily - Dels för att jag har alldeles för mycket röda pigment i mitt hår för att det ska bli bra och sen vet jag att jag skulle ångra mig sjukt mycket efteråt. Tyvärr, för det är fint med blonda människor =)

H - Det är typ det scenariot jag ser framför mig...klänningen håller i en halvtimme, max, sen trillar den sönder.