tisdag 30 juni 2009

Jag är jävligt stolt över mig själv!

Jag lider som bekant utav hönsfobi men idag tänkte jag vara tuff och gå en runda med Gusten där jag vet det brukar gå höns. Givetvis var dom små asen ute. Jag stannade några meter ifrån, darrade i hela kroppen, började gråta och ville vända. Men jag hade gett mig fan på att jag skulle gå förbi! Det tog över fem minuter innan jag kände mig tuff nog att gå förbi, fortfarande gråtandes men jag gick förbi! Jag blir så jävla stolt över mig själv! Jag gick förbi hönsen! Det var en stor seger för mig! Jag skickade ett sms till R där jag berättade vad jag hade gjort. Han svarade med att kackla som en höna på mitt telesvar.

När jag kom hem igen susade jag och mamma iväg som lovat till Växjö för att prova ut glasögon. Blev väldigt nöjd med mitt val och om någon vecka får jag hem mina godingar. Jag stannade kvar efteråt för at shoppa lite på egen hand och vänta in fröken S. Vi skulle äta middag och sen gå på bio. Det blev Baksmällan, så himla rolig film! Jag skrattade så att jag höll på att kissa ner mig.

I morgon blir det jobb igen, hoppas på en lugn tur, vill ha lite krafter kvar tills jag ska jobba 40 timmar i helgen.

4 kommentarer:

Greken sa...

hahaha faaaan, vill inte skratta. förstår verkligen att du har en fobi men för fan. hönor är ju så jävla ofarliga!!! de har inga vassa tänder, de kan inte flyga (tror jag), de värper goda ägg! WTF! hoppas det går över. utmana dig själv några gånger till så kanske det går över. Good luck!

Fisken sa...

Hönsfobi? Höns? Menar du vanliga typ sådana man äter typ höns? Du vet typ 600gram dun typen av höns?

Jo tjena sa...

Haha vad fan Greken, höns är INTE ofarliga! Har du sett deras näbb eller? Fy fan säger jag bara...när vi sticker till Skansen sen så får du vara beredd på att vi inte kommer ta några genvägar genom barnens skansen.

Daniel sa...

Grattar till hönsrädslan går förbi!