tisdag 23 juni 2009

Far - och dotterdag

Jag och pappa bestämde oss för att susa in till Växjö tidigare idag och handla saker till sushi.
Under dom trettio minutrarna i bilen hann vi:

- diskutera högljutt om EU, EMU, USA och kärnvapen
- jag lotsade pappa till fel avtagsväg
- vi krockade nästan med en annan bil
- hade en till högljudd diskussion om Iran och Irak. Sen klämde vi in lite till om USA.
- jag förklarade för pappa att jag inte alls tänkte börja äta kött igen för att höja mitt blodvärde.
- pappa svarade med "men linser och grönsaker är ju inte riktig mat..."

2 kommentarer:

Fisken sa...

Ni har båda rätt! Grönsaker är riktig mat. Linser är en del av
t ex ett objektiv. DET har inget med mat att göra. ;-)

Anna sa...

Haha. Det är en av dom underbara bitarna med att vara hemma hos föräldrarna igen;P