måndag 1 juni 2009

En aning ont i röva

Det blev inget Gröna lund i lördags. Istället blev det pizza på lokalhaket nära R's lägenhet. "Sååå, R, det här är guzzen du pratade om!" skrek ena pizzabagaren och jag blev granskad från topp till tå. Pizzakillen såg väldigt nöjd ut när jag slängde käft tillbaka vid något tillfälle så jag är godkänd. Sen dammade vi av några uta R's cyklar och cyklade runt i över en timme. Vi racade i en nedförsbacke och jag vann.

I söndags hade jag så ont i rumpan att jag höll på att börja gråta när vi grenslade cyklarna för att köra till söder och inta vårt glasshak. Istället tog vi tuben för att ha picknick på Djurgården. Där trillade en man bland stenarna så att ambulansen kom och vi matade varandra med muffins.

Idag var det upp tidigt. Båda skulle jobba och jag dreglade en stund över när R gick runt i sina blå arbetsbyxor med hammaren vid sidan. Sen sansade jag mig och gjorde en väldigt bra skolinformation trots knäppa frågor som "men du som är tillsamans med en kille, varför är du ute och informerar?" från en lärare. "Skit du i det gubbjävel" hade jag lust att svara men fick nog till ett bra svar och drog paralleller till normer och gud vet vad.

Eftermiddagen bjöd på fika i den varma skuggan med Greken och allt kändes bara så där bra som det gör ibland. Jag var mest glad att jag kunde sitta normalt. Jag vet nog allt vem som skulle vinna tävligen "Vem har Stockholms mest otränade rumpa".

4 kommentarer:

MP sa...

Men det var väl en bra fråga från läraren! Jag utgår nu från att det var en pedagogisk pedagog vi talar om, som antog att det var en fråga som kanske sysselsatte hans/hennes elever.

Jo tjena sa...

Nej, det var inte en bra fråga. Kanske enligt läraren men inte enligt mig. För min del blev det kränkande och personligt. Eleverna brydde sig föga om det faktum att jag har pojkvän och var mer intresserade av hur det är att komma ut, vad familj och vänner sa osv. Att formulera sig så och säga det i det tonläget som läraren sa är inte pedagogiskt enligt mig och läraren verkade mer vara ute efter att se min reaktion. Vilket jag baserar på övriga uttalanden som läraren gjorde, tex att han mer eller mindre krävde att vi skulle berätta våra sexuella läggningar och hur vi väljer att definiera oss utan att lyssna på oss när vi förklarade sättet hur vi arbetar.

T sa...

aha :) nej det är klart alla kan inte gilla den :)
vad gillar du för filmer? :)

Anonühm sa...

Ä, det är inte träningsgraden som betyder något - endast formen :)