måndag 15 juni 2009

Some good times!

"TA AV DIG KLÄDERNA!" skrek R så fort jag klev innanför dörren i fredags. Jag började flina och tänkte att någon måste ha saknat mig väldigt mycket. "Men ta av dig tröjan då! Jag vill se tatueringen!" sa R och gick runt mig. Jag som hade väntat mig något helt annat sa att han fick vänta tills jag skulle ta bort plasten om en timme. När den timmen hade gått drog R in mig i badrummet för att se när plasten åkte av. Han verkade dock vara mer intresserad av att själv dra av mig plasten så fort som möjligt för att se om jag skulle tycka det gjorde ont. Sen hjälpte han mig att tvätta bort blod och bläck för att göra rent tatueringen som var klart godkänd av honom.

I lördags fick jag med honom på skoshopping. Han klagade inte en enda gång när vi gick skoaffär in och skoaffär ut. Snarare tvärtom, han verkade vara väldigt mån om att jag skulle hitta sådana skor jag var på jakt efter. På kvällen gick vi och såg Svansjön. Vissa akter var så vackra att jag mest satt och ryste av välbehag. I första akten var jag mer fokuserad på Prinsens tajts, var det sprejmålat på benen eller var det verkligen tyg, än på dansen. Andra akten, när Prinsen ser Svanen tog verkligen andan ur mig, så otroligt vacker! Väl hemma igen gjorde R rabarberpaj, jag somnade framför en film som vanligt och drack vin mellan mina tupplurer. När vi skulle sova lekta R skräckfilm och fick mig att nästan börja gråta av rädsla. Då fick han dåligt samvete och höll på att börja gråta han också. Sen bet han mig i näsan och viskade saker i mitt öra som fick mig glad igen.

Söndagen bjöd på ännu mer regn och vi stannade inne för att läsa/spela datorspel. På kvällen såg vi Lars von Triers nya film, Antichrist. Herrejävlar vilken film säger jag bara. Det är en film ni måste se! Jag var helt matt efteråt av alla känslor och intryck som filmen innehöll. Oavsett vad man tycker om filmen så lämnar den ingen oberörd, det är en sak som är säker.

När jag åkte hem till flempan insåg jag att min stora resväska är nere i förrådet. Min nyckel till förrådet finns i nyckelknippan med extranycklar. Den knippen har min blomvakt Linus. Ett paniksamtal senare var den saken löst. Men det är så jävla typiskt mig.

Inga kommentarer: