måndag 22 juni 2009

It's monday baby!

Det är måndag va? Jag har noll koll för tillfället.

Men det har varit en bra dag idag. Jag tog mig en sovmorgon eftersom att jag och mamma kom hem så sent från bion igår. Änglar och Demoner blev det, skitfilm, men var snäppet bättre än Da Vincikoden. Den här gången somnade jag inte.

I förmiddags tog jag och Gusten (även kallad Snuffse) en promenad hem till mormor och morfar. Köpte med mig lite jordgubbar till fikat. Snuffse skötte sig exemplariskt för en gångs skull och fick tom beröm av en främling när vi gick över torget. Han skulle bara se vilken sathund Gusten kan vara... Gustens nya trick är att lägga sitt tuggben vid ett stolsben under bordet för att sen börja gnaga på stolen. När han blir påkommen börjar han genast slicka på benet för att slippa skäll.

Eftermiddagen har bjudit på vila. Jag parkerade mig i skuggan på föräldrarnas altan ute på framsidan och läste en bok av Paulo Coehlo. Har fortfarande inte bestämt mig för om jag tycker han är ett geni eller helt värdelös. Det är en hårfin linje.

Nu ikväll blir det lite mumsig falafel och sen färsk ananas samt melon till efterrätt. Jag ska njuta så mycket jag bara kan av att vara ledig!

7 kommentarer:

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Pappa älskar Cuehlo, men jag har inte läst något av honom själv...

Skönt med en bra hunddag också -man behöver dem för att stå ut de där dagarna då de bara tuggar på stolsben;.))

Malin sa...

Hello dear! I eftermiddag sätter jag mig på tåget ner till Småland jag med ;)

fisken sa...

Sv: Tänkte säga tack...men förtjänar JAG att ta till mig äran?

Josefine sa...

hahahaha.... smart hund! min syrras hund är en liten illbatting också. igår hade hon hoppat upp på köksbordet, tagit kycklingen och stuckit ut i trädgården och ätit upp dagens middag.

Anna sa...

Det gör du rätt i, passa på o njuta av ledigheten!=)

Jo tjena sa...

Malin - Oh, då måste vi ju ses! Hur länge stannar du?

Miss Muffin - Han är grymt smart! Det senaste är att ligga och slicka på något för att sen gnaga lite och börja slicka igen när han inser att han är påkommen. Haha vilken illbating din hund har!

Malin sa...

Jag är här en vecka, åker tillbaka på tisdag. Vi måste dra ihop de tre mupparna!