måndag 8 juni 2009

Helgen är slut

Och det är jag också.

Det blev ingen cykling i lördags som tur var. R förstod att man ska inte cykla långt om vädret är instabilt. Istället gav vi oss på att fixa en tavla han köpt, det gick inte så bra. Vi susade ut till Skärholmen för att leta efter material som inte gick att hitta. Så vi bestämde oss för bio istället på Heron City. När vi stod i rulltrappan från parkeringsgaraget hördes jazz och R tog ett tag kring min midja och började dansa. Jag skrattade mest, R klagade på min avsaknad av rytm och människor tittade konstigt på oss där vi dansade runt.

Eftersom att jag är en lättmutad jävel gick jag med på att se Terminator Salvation i utbyte mot glass. Vilken skitfilm! R satt lyrisk som ett litet barn på julafton under alla actionscener, jag gäspade och tänkte ut vilken glass jag ville ha.

När jag vaknade igår kändes allt perfekt. Jag låg invirad i R's famn, solen sken och allt kändes bra. "Du, söt...dom där linjerna du har i pannan, är det det som kallas för rynkor när linjerna är så djupa?" sa R fundersamt när han tittade på mig. Där rök mitt goda morgomhumör tills jag insåg att han skämtade. På kvällen cyklade vi ut till Farsta strand för att inhandla middag efter shoppingturen i Västermalmsgallerian. Blev lite glass på ett av mina favoritställen som kan ha stans godaste italienska glass. Kvällen bjöd på flera Family Guy-avsnitt och R var mäkta imponerad över att jag inte somnade som jag alltid gör när vi ser på tv hemma.

Idag är det en massa som ska göras innan jag mer eller mindre tar mitt pick och pack för att flytta till R över veckan.

7 kommentarer:

Maria - En hobbyflata med Xenakomplex sa...

Låter som en underbar helg.. =)
Jag lämnade ett svar till din kommentar, vet inte om du kryssar i att du vill ha uppföljningskommentarer nämligen.. =P

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Vad ni är söta! Och jag hade också varit lättmutad efter en sådan där dans;.))

Jo tjena sa...

Maria - Tack gumman =)

Josefine sa...

hahaha... rynkor! jag antar att det fungerar på ungefär samma sätt som när jag säger till mikael "du har du börjat tappa hår? man kan se skallen igenom håret här bak..." och han nästan kissar på sig av skräck. VARJE GÅNG. lättlurad. det är underbart att vara tillsammans med såna som er! ;)

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Haha sånt är så jävla taskigt! ;)

Anonym sa...

Brukar också hamna på Heron City när vi vill se bio.. Men efter att ha sett "Låt den rätte komma in" och slutmusiken spelades i själva centrum efteråt... !! Vad vi rös! När vi kom ut i parkeringsgaraget och musiken f o r t f a r a n d e spelade - DET var scary - så tänker vi två gånger innan vi åker dit... /din anonyme namne som är vänsterhänt men inte bitter

Jo tjena sa...

Anonym - Men shit vad läskigt! Satsade dom på att skrämma iväg sina besökare eller?