torsdag 25 juni 2009

Dessa jävla lukter

Jag jobbar på ett gruppboende där jag har varit två somrar tidigare. Har aldrig tänkt på hur satans illa det kan lukta ibland i vissa rum. Förrän nu. Idag stod jag och klöktes i några rum, precis som jag gjort alla andra jobbpass. Min kollega skrockade glatt åt min gröna nuna och sa att jag kanske också kommer bidra till babyboomen som råder bland personalen. Då blev jag ännu grönare i ansiktet.

Berättade även för R när han ringde i förmiddags vad min kollega sagt. Han blev knäpptyst.
"Är du gravid?" stammade han fram. Jag nekade och sa att det är omöjligt. "DU ÄR GRAVID!" skrek han sen. Sen tog det mig tio minuter att förklara för mannen att jag inte har ett barn i magen. Ibland tror jag seriöst att han inte lyssnar på mig och tolkar det som han själv vill.

Men dessa lukter alltså...på bara någon vecka har mitt luktsinne förbättrats till oanade nivåer. Det suger som fan.

2 kommentarer:

Josefine sa...

jag förstår dig verkligen. jag känner alla lukter upphöjt till tusen eller nåt. fy fan vilka äckliga lukter vi är omgivna av.

Fisken sa...

Ja jag har också hört flera gravida kvinnor säga att deras luktsinne förstärks!
*asg*