torsdag 18 juni 2009

Valet att definiera sig

Tidigare idag tittade jag på the Tyra Banks show och blev förbannad. Okej, jag erkänner att jag ser på det för att hon är så överjordiskt snygg och slår av ljudet för slippa höra henne.

Dagens program handlade om straighta killar som låtsas vara gay för pengar, tex spelar in bögporr, arbetar som bartender på gayklubbar. Det lät intressant tyckte jag. Det var inte intressant, bara uppretande. Genom programmet gick samma jävla argument: "Har du sex med killar eller får andra bögar att tro att du är bög, ja då är du bög! Men har du flickvän är du bisexuell!" Killarna i soffan sa att dom är inte gay utan är straighta eftersom att dom inte känner någon attraktion till killarna. Men nej då. Både fröken Banks och hennes publik var benhårda i sin dom: du är inte hetero!

Men ärligt talat. Vem fan är dom som anser sig kunna säga vilken sexualitet dom här männen har? Killarna berättade att dom tjänar mer än dubbelt så mycket på att strippa inför killar, spela in bögporr osv och därför var valet enkelt. Dom vill tjäna så mycket pengar som möjligt för att kunna ha så roligt som möjligt.

Bara för att man som kille har sex med en annan kille betyder det inte att man har en annan sexualitet. Det är man själv som sätter ord på det man känner. Varför varför VARFÖR känner vissa människor sådan lust till att placera in människor dom inte kan förstå i fack?

"Du bestämmer för i helvete" muttrade jag arg till tv:n och lovade mig själv att aldrig se skitprogrammet igen.

3 kommentarer:

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Oj... ja, hon är ju en madame med bestämda åsikter och så är hon ju amerikan... ;.))

Nej, självfallet känner killarna sig själva bäst. Förstår uppretningen... tur att jag inte har tvmottagning och kan se Ms Banks;.))

Nykteristfinnen sa...

Såg det programmet också och samma tankar slog mig. En annan sak som irriterade mig var folks kommentarer (i stilen: det här som ni sysslar me är sjukt) på deras val att syssla me gayporr etc. Har de verkligen rätt att bedöma killarnas agerande?

Jo tjena sa...

Nykteristfinnen - Jävla moralkärringar är vad det är.