tisdag 2 juni 2009

Fast det blir rätt bra ibland ändå

Jag tog mitt porrparaply och knatade iväg till sjukhuset. När jag gick nedför backen såg jag alla vattenpölar och greps av en plötslig lust av att hoppa i pölarna. Sådant man inte gör när man är 21 år gammal och anses vara seriös. Hade jag inte haft tygskor skulle jag ha smyghoppat.

När jag låg på britsen, nålen fäst i vänster armveck och sörplade på min äppeljuice la jag märke till en man som stirrade på mig. "Jag vill ha sådan juice som du dricker, du ser så glad ut så jag hoppas att jag blir lika glad!" sa han och skrattade. Jag log tillbaka och sa att vi nog inte ville veta vad som egentligen fanns i juicepaketen. Sen låg vi där på varsin brits och pratade om hur synd det är att Huddingetappen ska läggas ner och ersättas med en blodbuss. Synd på trevliga sköterskor, inga köer och härlig stämning. "Men du, då tar vi en dejt vid blodbussen i höst!" skämtade mannen. Jag var helt på, men bara om britsarna var lika sköna som dom på Huddingetappen.

Sen åkte jag och köpte vita liljor till mitt köksbord. Även en ask med jordgubbar åkte ner i korgen. Jordgubbar innehåller järn och jag behöver lite extra sa sköterskan eftersom att mitt blodvärde har sjunkit sen jag blev vegetarian. Och jag är inte den som är den.

Nu har jag suttit i saccosäcken, ätit bär som smakar solsken, njutit av doften från mina liljor och tyckt att dagen har varit väldigt bra.

2 kommentarer:

Anonühm sa...

Hur kan ett paraply vara porrigt (förutom bisarra användningsområden som kanske bara jag klarar att tänka ut...)?

Jo tjena sa...

Det är i svart spets (med något regnskyddande material under) och en kompis tyckte att det såg väldigt porrigt ut så därför har det fortsatt att kallas för porrparaplyet =)