fredag 12 juni 2009

När blev jag så gammal?

För ett halvår sen festade jag och Linus som om det inte fanns en morgondag. Vi var ett stadigt inslag på Stockholms gayklubbar. Alltid började vi kvällen med en öl och en shot jägermeister. Vi dansade till fötterna smärtade, flirtade och blev uppraggade. Att komma hem innan klockan sex på morgonen var ingenting vi sysslade med. Något glas vatten dagen efter och vi var fit for fight igen.

Igår satt vi på Bangs releasefest, klagade på musikvolymen som två pensionärer och drog till vårt stammishak Side Track för att dricka lakritsshots. Det är en klassiker och många roliga kvällar har börjat just där med stans godaste lakritsshottar. Någon gång efter tolv satt vi och käkade fyllemat i Zinkensdamm. Jag var hemma i flempan runt halv två. HALV TVÅ! Herregud, för ett halvår sen hade det varit runt den tiden som vi funderade på vilken klubb vi skulle fortsätta till.

Idag känner jag mig mörbultad, är stel i hela kroppen, sov förbi min tvättid och munnen känns som sandpapper. Sminket är fortfarande på eftersom att jag var för trött att göra något annat än pilla ut linserna innan läggdags. Och då pratar vi om att jag drack öl i ett par timmar. Jag dansade inte tills fötterna blödde och kom hem vid tiden som tidningsbudet lämnade DN.

Vad fan har hänt med mig? När blev jag så här gammal?

Inga kommentarer: