onsdag 24 juni 2009

En lyckad sista ledig dag

I ett svagt ögonblick igår lovade jag pappa att baka en äppelkaka till hans morgonfika på jobbet. Som sker klockan nio. Jag är inte en människa innan klockan tio. Men mina händer "räddade" mig och jag insåg att det fanns inte en chans i helvetet att jag skulle kunna greppa elvispen. Mamma var en ängel och bakade istället. Givetvis inte gratis utan frågade om vi inte kan åka till Ullared tillsammans. Bara hon och jag. Mor - och dotterdag. Jag undrade om hon ville att jag skulle dö, påkörd av en billighetskåt tant med fullastad kundvagn.

Senare på förmiddagen bakade jag bullar eftersom att jag ändå inte kunde gå ut pga solen. Jag byte ut en del av strösockret i fyllningen med råsocker och det rekommenderar jag!

Eftermiddagen bjöd på en trevlig fika på Askelyckan trots alla bajsande fåglar som lyckades träffa mig två gånger. En gång på armen, en annan i håret. Jävla as. Efter fikan blev det en speedshopping på Åhléns och jag hittade en fin väska. Sånt gillar vi.

Jag köpte med mig lite jordgubbar hem som jag och pappa mumsade i oss. Äter jag fler jordgubbar kommer jag förvandlas till en själv, det är jag övertygad om.

I morgon är det back to work. Ska bli rätt skönt egentligen och faktiskt göra något om dagarna. Även om det är guld att kunna ta sovmorgon och driva runt.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Haha.. ja då hoppas jag på rapport från gekås! Jag vet av månågrig erfarenhet att man blir helt jävla knäpp av att åka dit.

Anna sa...

Hehe. Vill minnas att jag läst nåt här förut om en viss Ullared-skräck?;)
Ja du måste verkligen slå alla snabba shoppingrekord!

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Mamma får muta mig rejält om jag ska åka dit. Kommer dessutom konstruera en skyddsklädsel för att slippa alla skador.

Anna - Skräck, inte då, jag bara hatar stället innerligt ;)