söndag 14 december 2008

Fåglarna gaddar ihop sig

Sista dagen för föräldrarna i Stockholm och vi spenderade den med att gå på Skansens julmarknad. Eftersom att jag fortfarande är barnsligt förtjust i att titta på djur var vi tvungna att gå förbi barnens Skansen. Det slutade med att jag stod och grät i panik över att den fanns höns där. Det är helt okej med höns på avstånd men fanimig inte när dom kommer nära. Jag slår vad om att dom kan lukta sig till rädsla. Jag stod och darrade på en kulle medan hönsen gick förbi på en meters avstånd innan mamma kunde lotsa mig till pappa. Pappa tyckte det var väldigt fascinerande att en jag som är uppväxt med höns har en fobi för dessa fåglar.

Resten av besöket på Skansen var väldigt trevligt. Vi tittade på renar, åt brända mandlar och tittade på fint hantverk innan vi återvände till city.

Efter turen på Drottninggatan var vi alla överens om att dricka lite kaffe/varm choklad på centralen innan deras tåg gick. Jag knep ett bord och gosade ner mig i den väldigt sköna stolen när jag såg en duva komma flaxandes mot mig. Men den flygande råttan avbröt sin attack, troligen på grund av att det fanns så många vittnen runt om. Tro det eller ej, duvor är inget jag är rädd för, jag hatar dom bara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du verkar hata allt.