torsdag 4 december 2008

Petra goes upprörd del sjuhundranittiofemwhothefuckscounts

Efter att ha fått två mail på Qx idag, innehållandes tre av dom vanligaste frågorna jag får där ska jag förklara lite saker.

1. Vem är bäst i sängen, tjejer eller killar?
2. Hur många dildos använder du och din tjej?
3. Saknar du inte att leka med en kuk när du har sex med en tjej?

Så här är det, enligt mig, det går inte att säga vilket av könen som är bättre än det andra när det gäller sex. Jag har fått uppfattningen att många tror att bara för att två tjejer har sex vet vi automatiskt hur den andra tjejen vill ha det. Det kunde inte vara mer fel. Jag kan bara utgå ifrån mig själv, vad jag gillar och inte men det betyder inte att min sexpartner gillar exakt samma sak. Enligt mig är sex något väldigt individuellt och kan därför inte säga att jag föredrar har sex med något specifikt kön.

Och, varför finns föreställningen om att det måste förekomma en penetration under sex? Går det inte att uppnå fullkomlig njutning utan att stoppa upp diverse dildos i olika kroppsöppningar? Enligt mig kan man det. Men det är min personliga åsikt att sex är så otroligt mycket mer än penetration.

Denna fixering vid kukar...varför? Vi bisexuella verkar ha en stämpel på oss att vi inte kan bestämma oss och när vi är med det ena könet saknar vi det andra könets könsdelar. Följdfrågan på fråga nr tre brukar även vara om jag har en kvinnlig älskarinna vid sidan av när jag har pojkvän. Och det gör mig så in i helvetes förbannad. Jag ser mig själv som monogam, just nu iaf, men som bisexuell är tydligen det lite av en allmän myt om att vi inte kan hålla oss enbart till en person.

Något annat som gör mig sur är alla antydningar jag brukar få via mail att jag blir kär i killar men inte i tjejer. För tjejer tänder jag tydligen bara sexuellt på. Ett annat vanligt mail jag brukar få är "Hur vill du att en kille ska vara för att du ska bli kär?" Förlåt, men kan du inte läsa? Det står b i s e x u e l l, vilket innebär att chansen att jag även blir kär i tjejer finns.

Något jag finner smått fascinerande är att ovan nämnda frågor i 9 utan 10 fall ställs utav män. Är det något slags bekräftelsebehov, att jag ska slänga mig vid deras fötter och säga klart som fan att jag inte klarar mig utan kuk?

Det här inlägget kanske uppfattas som en smula osammanhängande men jag är förbannad just nu så jag bryr mig inte.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det hoppas jag med. Får vackert vänta på provsvaren

Josefine sa...

ja det är ju allmänt känt att man inte klarar sig utan en penis nära till hands... Fattar verkligen att du blir förbannad. Bra arg text.

Anonym sa...

Märkligt med alla dessa antaganden o konstiga föreställningar. Förstår din upprördhet till fullo!

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Ja verkligen!

Anna - Ja...förbannat trist det där.