torsdag 2 juli 2009

En ledig dag i Petras liv: hänga på vårdcentralen

Jag har haft lite problem nu i några dagar med min fot och tänkte att jag får väl ta och kolla upp det där. Sagt och gjort. Ringde ner till vårdcentralen och fick besked att om jag är där strax innan tio ska jag få träffa läkaren. Någon gång efter elva fick jag träffa honom. Han klämde och kände lite på foten innan han konstaterade att jag är sk hålfotad och belastar mina fötter fel. Jag ska även få en remiss till ortopeden för att prova ut inlägg till skorna. Först hörde jag inte ordet "inlägg" utan bara skor och började kallsvettas lite eftersom jag vet hur skor från ortopeden ser ut. Det är ingen vacker syn. Han skrev även ut lite medicin jag ska äta för att mina senor ska vara mindre irriterade.

När jag kom hem läste biverkningssedeln undrade jag om medicinen är så skonsam som läkaren påstod. Jag kan få: ångest, tillfällig hörselnedsättning, sömnlöshet, rastlöshet, magproblem, tillfällig synnedsättning, leverfel, allvarliga allergiska reaktioner, ökad trötthet, stora hudblåsor och en massa annat.

Det här känns verkligen jättebra.

5 kommentarer:

Anna sa...

Nästa gång jag ska köpa nya skor ska jag oxå gå till ortopeden!haha=P
Usch ja, det där med mediciner är ju inte helt hälsosamt=/ Hoppas du klarar dej ifrån alla biverkningar!

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

En gång fick jag medicin mot urinvägsinfektion... en av biverkningarn av medicinen var urinvägsinfektion.. då blev man fundersam;.))

Jo tjena sa...

Anna - Haha vi kommer vara snyggast i stan sen med våra ortopedskor :P

Mamma Melissa - Haha på riktigt?!

Anna sa...

Såklart!=P

Anonühm sa...

KOm (nästan) osökt att tänka på ett av de absolut bästa Seinfeldavsnitten där Cosmo Kramer felaktigt tas för en "very special boy" p. g. a. "corrective shoes" och en ihållande tandläkarbedövning :D Inga paralleller i övrigt hahaha.